[linux] Problem s cdrom

Jaroslav Soltys jaroslavsoltys na yahoo.com
Sobota Březen 9 11:51:38 CET 2002

> VP_IDE: IDE controller on PCI bus 00 dev 39
> VP_IDE: chipset revision 6
> VP_IDE: not 100% native mode: will probe irqs later
> VP_IDE: VIA vt82c686b (rev 40) IDE UDMA100
> controller on pci00:07.1
>     ide0: BM-DMA at 0xd000-0xd007, BIOS settings:
> hda:DMA, hdb:pio
>     ide1: BM-DMA at 0xd008-0xd00f, BIOS settings:
> hdc:pio, hdd:DMA

no ja tam vidim to vt82c686b southbridge. niekde na
www.viaarena.com boli nejake patche na 686b myslim
(mam 686a, takze tie patche sa ma netykali). a ako je
zname, 686b ma pomalu pci vzhladom na prenasane data,
takze sa im tam vdaka pci latencii intergrovanych
radicov miesal nejaky sum. a situacia je este horsia
pre ludi, co maju sblive! pretoze sblive je sice
kvalitna z hladiska zvukoveho vystupu, ale nie z
hladiska kompatibility s pci (emu chip posiela nuly na
zbernicu kde nema, bohvie preco).
takze: novy bios, patch pre kernel. v najhorsom
pripade sa este da hodit nejaky soft, kde mozno rucne
upravovat latenciu, ale to je extremny pripad. via
jednoducho chybu hw riesila vo svojich via4in1
driveroch a vraj aj ms v xpckach ma softwarovo
zaplatanu tuto chybu.

jard

ps: ako vidim, v konfere sa cim dalej tim castejsie
rozoberaju problemy s hardwarom. bolo by dobre trocha
tlacit na vyrobcov, lebo nechcu spolupracovat. napr.
sis zmenila pristup k linuxu po zmene marketingu a
teraz sis7012 nebeha pod linuxom, pricom jej
predchodkyna bola vyborne podporovana.