[linux] Koliesko na mysi & RH7.2 & doska SA6R

Jan Andrejkovic andrejkj na hornad.fei.tuke.sk
Středa Březen 13 08:57:57 CET 2002

Ahojte,

po pol dni stravenom restartovanim Xiek a prepisovanim konfigurakov
som mys a hlavne kolieko na nej rozbehal k svojej spokojnosti.

Zistil som pri tom nasledujuce veci:

1. Ak mate X server verzie 4 a vyssej (dakujem Marek) tak tento
nepotrebuje subor /etc/X11/XF86Config, ale /etc/X11/XF86Config-4

2. Bilo sa mi gpm s X serverom (dakujem Matus), preto mi nesla mys
korektne aj pri zdanlivo korektnom nastaveni. Chyba bola v tom, ze som
nemal nastavene rovnake zariadenie pre gpm a pre X server.

3. Niekomu funguje myska tak, ze si v gpm nastavi presmerovanie pomocou
parametra -R raw a v XF86Config si nastavi zariadenie /dev/gpmdata, ale
mne sa to nepodarilo. Zistil som ze

4. To moze fungovat aj bez parametra -R, ale potom musi byt zariadenie
mysi nastavene vsade rovnake, teda aj ako parameter gpm a aj v konfiguraku
/etc/X11/XF86Config alebo /etc/X11/XF86Config-4

Cize gpm treba spustit takto:

gpm -m /dev/psaux -t imps2

(este by som rad vedel kde nastavit tieto parametre aby sa mi gpm takto
spustilo aj po starte...)

A nastavenie /etc/X11/XF86Config-4: (Myslim ze by mal existovat nejaky
program, ktory nastavuje XF86Config a XF86Config-4 naraz, pricom
XF86Config ostava asi len kvoli kompatibilite so starsimi programami...)

Section		"InputDevice"
Identifier	"Mouse0"
Driver 		"mouse"
Option 		"Protocol" "IMPS/2"
Option		"Device" "/dev/psaux"
Option		"ZAxisMapping" "4 5"
Option		"Emulate3Buttons" "no"
Option 		"Buttons" "5"
EndSection

Nakoniec este raz dakujem vsetkym, ktori mi pomohli dostat sa k rieseniu
tohto problemiku.

Janci alias Tofu.