[linux] multiplatformova db aplikacia

Ivan Malich malich na decef.elf.stuba.sk
Neděle Březen 17 23:44:48 CET 2002

> Ja by som klientov nenechaval priamo pristupovat do databazy.
> Pokojnejsie by som spaval, ak by to fungovalo na architekture
> klient/server (server - program, ktory na poziadanie klienta vytiahne
> informacie z SQL servera, pripadne ich po prekontrolovani ulozi).

Zalezi od toho, co chces. Nie je problem urobit jednu databazu a N
klientov na N masinach... Alebo webore rozhranie - tam ti potom staci
jeden web server a nejaki klienti (nemusis nic programovat do grafiky,
databazove veci nemusia byt multiplatformove...).

Tak na to je web ako stvoreny (alebo ze by bol stvoreny presne na to?).

perl/tk:
- perlove zdrojaky mozes pouzivat skoro bez obmedzenia na obidvoch
  platformach, nepotrebuju jedinu zmenu (ak nepouzivas fork()
  a nasledne exit() - to ti na windowse zarucene zrube cely perl (ActivePerl)).
- tk nie je sice az take pekne a inteligentne, ale vyzera rovnako na
  windowse aj linuxe, zdrojaky su rovnake tiez.
- jednoduche programovanie - jednoduchost perlu skombinovana s nie az
  takou eleganciou tk (OK, to je moj nazor).

mysql:
- windoze/linux uplne v pohode
- mozes to pouzivat ako jeden centralny server alebo u kazdeho klienta
  zvlast (co je podla mna blbost).
- ak to bude centralny server, tak sa mozes nanho pripajat aj priamo z
  klientov aj z weboveho servera

webovy server:
- nemusis sa hrat s grafickym rozhranim, krajsie rozhranie ako browser
  by si asi neurobil (funkcnejsie mozno hej, ale stoji to za to?)
- jednoduchsia sprava ako ked bezia veci na kazdom stroji zvlast

ostatne (java, php, ....neviem):
- neviem o tom vela, ale v perle som zatial urobil VSETKO, co som
  potreboval, takze naco sa zaoberat niecim inym? ;))))

> Ak by sme si urobili exkurziu do C++, ani tu by nemali byt velke
> problemy pri portovani, ale treba na to mysliet uz pri prvom riadku
> kodu, cize pouzivat kniznice, ktore su dostupne na vsetkych cielovych
> platformach, osetrovat vynimocnosti tej ktorej platformy podmienenym
> prekladom... Pri portovani na Windows Ti urcite pomoze CygWin (nebudu
> potrebne velke zasahy do Makefile-ov).
>
> Co sa tyka multiplatformovych GUI kniznic, ja viem o QT, GTK (GTK je v
> C), FLTK (rychle, malicke, funkcne!!!!!) a WxWindows.

No co ja viem... robit nejaku zlozitejsiu vec v C, to si vyzaduje
strasne vela casu, chuti a penazi pre ludi, co to urobia. Ak nezalezi na
rychlosti (1 sekunda v C, 3 - 5 sekund v jave/perle/php)...

Ico

--
Ico <ico na podvodnik.cz> <malich na decef.elf.stuba.sk>
UNIX is user friendly. It's just selective about who its friends are.