[linux] Licencie

Marcel Telka marcel na telka.sk
Středa Březen 20 18:42:45 CET 2002

On Wed, Mar 20, 2002 at 03:51:09PM +0100, Ondrej Jombik wrote:
>                                         Pauli, 15:41:03
>                                         20. marec 2002 (streda)
> Zdravim.
>
> 	Ospraveldne mensi cross-mail. Nevedel som, do ktorej konferencie to
> patri viac. :-) Mam vseobecne otazky o softverovych licenciach. Takze:
>
> 	Patri licencia k softveru alebo skor k jeho releasu?

V podstate irelevantna otazka. Licencia sa vztahuje na softvare, ktory ziskas.
Ak ziskas nejaky sw s nejakou licenciou, tak ta licencia plati.

> Tzn. moze byt
> take cosi, ze doterajsie verzie mali inu licenciu ako sucacne?

Ano. Moze byt. Autor moze sw zverejnit pod licenciou akou chce. T.j. moze
spravit aj to, ze to, co doteraz releasoval pod GPL, moze zacat releasovat
ako proprietarny sw len za tazke prachy a bez zdrojakov. Pozor! Toto moze
urobit len autor.

> Moze sa to
> lubovolne pocas vyvoja menit?

Ano.

> 	Mozem so spatnou platnostou zmenit licenciu starsich verzii?

Ano.

> Ak ano,
> co potom s tymi, co to uz maju stiahnutu verziu s povodnou licenciou?

Pouzivaju sw s povodnou licenciou. To je nieco podobne, ako ked v obchode
zdrazeju rozky, tak nemusis spatne doplacat :-).

> Mozem
> sa vydat ten isty softver s dvomi licenciami?

Ano.

> Co potom, uzivatel si vyberie
> ktora mu viac vyhovuje?

Zavisi od autora ako to specifikuje, ale v principe ano.

> 	Mozem specifikovat, ze pri takychto podmienkach bude takato licencia
> a pri takychto takato?

Ano. O licencii rozhoduje autor.

> Poviem priklad: ak si to stiahnes z webu mas to ako
> Licencia 1, ak vyplnis formular a nechas si to zaslat e-mailom mas to ako
> Licencia 2. Je to mozne?

Ano. V tom pripade je dobre spravit aj dva baliky, ktore sa budu lisit prave
v obsahu suboru LICENSE :-).

> 	Tiez mam otazku: moze sa vydat soft pod jednou licenciou a
> specifikovat dodatocnu podmienku? Inymi slovami: tento soft je GNU/LGPL, ale
> len pod podmienkou, ze ak ho budete pouzivat, poslete mi domov kilo
> pomarancov. A pod...

Ak by si spravil toto, tak ta licencia vlastne nie je LGPL, ale modifikovana
LGPL. Spravit to samozrejme mozes. Autor moze dat na sw licenciu aku chce.

> 	A na zaver otazka. Da sa toto vsetko aplikovat pre GNU/GPL a
> GNU/LGPL?

V principe ano.

> Zrejme ano, ale pytam sa pre istotu, keby boli nejake veci na
> ktore by ste ma chceli upozornit. Taktiez viem, ze zopar z tychto veci sa da
> vycitat zo samotnych licencii, ale nerad by som si neico vysvetlil zle.
>
> 	Dakujem.

Ahoj.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |