[linux] Licencie

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Středa Březen 20 20:17:48 CET 2002

Ahojky,
> 	Patri licencia k softveru alebo skor k jeho releasu? Tzn. moze byt
> take cosi, ze doterajsie verzie mali inu licenciu ako sucacne? Moze sa to
> lubovolne pocas vyvoja menit?
>
> 	Mozem so spatnou platnostou zmenit licenciu starsich verzii? Ak ano,
> co potom s tymi, co to uz maju stiahnutu verziu s povodnou licenciou? Mozem
> sa vydat ten isty softver s dvomi licenciami? Co potom, uzivatel si vyberie
> ktora mu viac vyhovuje?

ano. Pripadne mozes povedat, ze od noveho datumu plati ina (ak
samozrejme ta povodna verzia nebola pod GPL a ti, ktori ju takto ziskali
to siria dalej).

A ak mas ,,we grant you non revokable license'' -- znamena, ze tie prava
im nemozes zobrat (ak to spravne chapem).

> 	Mozem specifikovat, ze pri takychto podmienkach bude takato licencia
> a pri takychto takato? Poviem priklad: ak si to stiahnes z webu mas to ako
> Licencia 1, ak vyplnis formular a nechas si to zaslat e-mailom mas to ako
> Licencia 2. Je to mozne?

ano, si autor.

> 	Tiez mam otazku: moze sa vydat soft pod jednou licenciou a
> specifikovat dodatocnu podmienku? Inymi slovami: tento soft je GNU/LGPL, ale
> len pod podmienkou, ze ak ho budete pouzivat, poslete mi domov kilo
> pomarancov. A pod...

ano. Ale pozor, ak to zlinkujes s inym GNU GPL softom, toto dovolene
nemas (lebo porusis povodnu licenciu, ktoru zmenit nemozes, lebo nie si
autor).

> 	A na zaver otazka. Da sa toto vsetko aplikovat pre GNU/GPL a
> GNU/LGPL? Zrejme ano, ale pytam sa pre istotu, keby boli nejake veci na
> ktore by ste ma chceli upozornit. Taktiez viem, ze zopar z tychto veci sa da
> vycitat zo samotnych licencii, ale nerad by som si neico vysvetlil zle.

autor si moze robit co chce, ak nepouzivas cudzi kod, vsetko toto je
mozne. Akurat ludom asi nemozes dodatocne zakazat/prikazat nieco, co si
im predtym povolil.

Dvojite licencie su pomerne bezne, vid napriklad Qt (QPL, GNU/GPL,
pripadne ich proprietarna licencia).

 J.