[linux] alternativa 'ls' , velke subory, zarovnanie ?

Ernest Beinrohr oernii na oernii.sk
Středa Březen 20 22:21:47 CET 2002

Zdravim Vas,

uz dobre dlhy cas zapasim s takymto problemom: kedze konzola je moj
priatel najlepsi, casto pouzivam ls na vypis adresarov. Mam vsak vela
adresarov v ktorych su subory > 1GB [t.j. >= 10 chars]. V takomto
pripade ls nepekne vypise nezarovnany zoznam suborov a poposuva nazvy a
velkosti.

Potreboval by som daky program co mi vypise adresar podobne ako ls, ale
dokaze zarovnat aj vacsie polia. Mam dost siroky terminal, takze sa mi
tam toho vojde dost.

PS: 'ls -l|column -t' je fajn, ale ma to problemy zo subormi s medzerami
a okrem toho vypisuje velkosti zarovnane dolava, co nie je dobre.

--
Ernest Beinrohr, OERNii
eAdmin @ AxonPro.sk, http://www.AxonPro.sk