[linux] Licencie

Zdeno Podobný zdpo na mailbox.sk
Sobota Březen 23 00:41:01 CET 2002

21.3.2002 9:48:05, Marcel Telka <marcel na telka.sk> wrote:

>Napísané dňa 21.03.2002 09:33:03 +0100, (autor: Matus fantomas Uhlar):

TOTO je pravda. Zmluva nemoze byt spatne menena. Lebo potom by bolo mozne, aby Linus si povedal,
ze zadarmo si stahovat kernel je pekne, ale ze on chce peniaze. A ze meni licenciu od 1.1.1995, a kazdy,
kto pouzival od tohoto datumu kernel (resp. casti kernelu, krotych je autorom) mu musi zaplatit 100$.

Toto je samozrejme nezmysel. Spatna zmena je mozna LEN  vtedy, ak nove podmienky su vyhodnejsie
pre toho, kto je prijimatel zmluvy (t.j. zakaznika)...

Ak sa vam to nezda, tak si spomente na niektore veci z SK politiky (napr. pokusy spatnu ucinnost zakonov
(t.j. retroaktivita), alebo snaha o odobratie zle privatizovaneho majetku) - nic z toho nevyslo, lebo by to
skoncilo na Ustavnom sude...

>Nie. Licencia by nebola BSD. Licencia su body 1 a 2 spolu. A preco by to
>nemohlo fungovat podla nasho pravneho poriadku? Ved ak sa v zmluve dohodne
>napr. o jednostrannej vypovedi, tak sa vlastne zmluva jednostranne zmeni.
>
>Iny priklad licencie (zmluvy):
>
>1. softver mozes pouzivat takmer ako chces (t.j. nieco podobne ako BSD).
>2. tuto zmluvu moze vypovedat ktorakolvek strana bez udania dovodu s
>vypovednou lehotou 3 mesiace.

Pekne, ale v praxi nepouzitelne. Som zvedavy, ako zistis vsetkych uzivatelov napr. kernelu a hlavne ako im
dorucis vypoved licencie (napr. nie vsetci musia byt pripojeny internet...). Tiez by si mal zabezpecit, aby
pripadny pouzivatel MUSEL suhlasit s licenciou (vid windowsacke instalacie). Ak nekliknes na "Ano", tak ti
to nedovoli nainstalovat...

Zd.