[linux] protokol na prenos suborov

Oskar Stolc stolc na intrak.sk
Čtvrtek Květen 2 09:38:34 CEST 2002

On Thu, May 02, 2002 at 09:01:54AM +0200, iko wrote:
> scp -c none
>
> -c je cipher
>
> skus
> man ssh
> man scp

ak som to dobre pochopil, tak prepinac -c urcute, aka symetricka sifra
sa pouzije na sifrovanie komunikacie. default je 3des. 'man' mi hovori,
ze mozem pouzit este blowfish, ktory je rychlejsi ako 3des (velky
rozdiel som nenameral). vyskusal som zadat aj 'none', scp to
neakceptoval, vypisal, ze teky cipher nepozna a preto pouzije
defaultny... cize mi to nepomohlo...

ale vysvetlim o co mi ide. mam dost slabu masinu - pentiu 166 - na
ktorom mam zopar velkych suborov, ktore si chcem obcas stiahnut. sshd mi
procesor vytazi na 40-50%, ked prenasam subory, ftp server len na 5-10%.
pomocou ftp si tie subory stiahnem podstatne rychlejsie, blokuje ma len
ethernet a priepustnost diskov, na druhej strane, pomocou scp mi prenos
trva straaasneeeee dllllhooooo, zrejme som obmedzeny vykonom procesora.

sambu pouzit nemozem, preto som ani netestoval rychlost...

oskar