[linux] automaticky backup spojenia

M.F. PSIkappa psi na platon.atlantis.sk
Čtvrtek Květen 2 09:38:44 CEST 2002

Zdravim,
na mailingliste LARTC sme to rozoberali dlhsiu dobu a jedine mozne a
rozumne riesenie je take, ze budes mat najlepsie nejakeho daemona, co bude
kazdych n minut, sekund (podla uvazenia) pingovat default gw, ak je
default gw dole, tak sa vykona nejaky skript co zmeni gw alebo sa vytoci
linka.

V jadre je nieco ako dead gateway detection ale funguje to len pre
stanice, nie pre routre. Stanice rozumej stroj s jednym sietovym interface
bez zapnuteho ip_forwarding. Existuje este aj patch nato z projektu
linuxvirtualserver od Juliana A. ale ten sa tak isto neda vseobecne
aplikovat (ma nejake problemy s IPSEC-om).

Este davam do pozornosti tieto polozky v /proc/sys/net/ipv4/route/gc_*

A hlavne pri zmene gw treba vyprazdni routovaciu cache:
ip route cache flush

Tak to by tak bolo vsetko, dufam, ze som na nic nezabudol.

--
`)_|_('       PSIkappa
   I k        psi _at_ atlantis.sk