[linux] protokol na prenos suborov

Peter Mann Peter.Mann na tuke.sk
Čtvrtek Květen 2 11:19:50 CEST 2002

On Thu, May 02, 2002 at 11:07:05AM +0200, Matus fantomas Uhlar wrote:
> -> napr. mam login peto a heslo peto na ftp, ALE pristup iba z mojej ipcky
> -> ... kludne mozem pouzit ftp, apache - nekryptovany prenos - som
> -> obmedzeny ipckou
>
> problem je v tom ze ti to heslo a prenesene data moze dakto odchytit - preto
> sa spojenia sifruju.

jeeej - to som nevedel ;-)))) <g>

> Co ak ti dakedy spoofnu spojenie, oblbnu routery a
> nastavia si tvoju IP u seba?

nestihnu (mozno) ... mozem pouzit nieco z nasl.postupov:

1. htaccess - mam deny all, pridam si cez ssh svoju ipcku, stiahnem
   velky subor (film? ;-)), odoberiem ipcku ... som otvoreny iba medzi
   zmenou htaccess

2. /etc/init.d/ftpdemonik start, passwd jozko, heslo abcd, stiahnem
   subor cez ftp, uz po nadviazani spojenia mozem heslo usera jozko
   zmenit s5 a po dotahani suboru stopnut ftpdemonika

a ked aj stihnu, maximalne si stiahnu nejaky ten "nedolezity" subor

mna nemusite presviedcat o kryptovani atd. - osobne pouzivam na
zalohovanie, synchronizaciu a neviem co este rsync-over-ssh ...
vsetko dolezite prenasam kryptovane

P.S. islo tu o prenos suborov, ked nie je mozne ssh/scp, pretoze stroj
nestiha, mate lepsie riesenie?

5o   Peter.Mann at tuke.sk
     KLFMANiK ICQ 12491471
         PM2185-RIPE