[linux] protokol na prenos suborov

Jozef Novikmec jozef.novikmec na lynx.sk
Čtvrtek Květen 2 11:41:34 CEST 2002

Dňa Št, 2002-05-02 at 11:22, riki napísal:

> ano

> ?? ip based autentifikacia cleartextom je IMHO sialenstvo. aj k z
> dovodov ktore spominas vyssie.

> to nie je obmedzenie protokolu to je vec toho ako zabezpecis
> autentifikacnu session, predsa mozes namiesto http pouzit https, mozes
> tunelovat ftpcko cez ssl.

Ak si to sledoval, tak problem bol ze stroj nestiha sifrovat.

Ja by som to riesil asi takto:

Urobim u seba skript do ktoreho zadam nahodneho usera a heslo, toto
pridam do konfiguraku mojho ftp daemona, ten startnem, prihlasim sa cez
ssh na vzdialeny stroj, poslem mu tam autentizacne udaje s ktorymi
nadviaze spojenie na moj ftp server a uploadne subor.

V pripade ze moj stroj je za maskaradou napriklad tak tie strany
vymenit.

Bezpecne aj ked mozno trosku zlozite.

Ing. Jozef Novikmec
Linux system administrator