[linux] problem s hackom ;( a loginom

Marcel Telka marcel na telka.sk
Pátek Květen 3 09:34:11 CEST 2002

On Fri, May 03, 2002 at 09:19:54AM +0200, Peter Mikeska wrote:
> cafte niekto sa mi v jednej firme nabural do red hat 7.2 (nie moj
> stroj), a spravil nieco co sa prejavuje takto : ked sa zjavi login
> obrazovka zadam hocijake meno stlacim enter a nic, len prida riadok a
> caka ,caka a caka, ked dam ctrl+c tak znovu skoci ku hlaske login.
> moj dojem je ze zrejme odfajcil nejaky autorizacny program kt, prebera
> login z obrazovky. ale nepodarilo sa mi zistit ze ktory to je ;(
> tusi dachto ako na to ?

Je dost mozne, ze priamo zmenil binarku /bin/login ...

> ps> ked dam init 1 pri boote tak sa do masiny dostanem, hesla su
> ps> zmenene uz len temn login nejde ;))

"Oprava" cracknuteho pocitaca len zmenou nejakych hesiel je nedostatocna
(zavisi samozrejme od typu cracku a od skusenosti "liecitela"). Takemuto
pocitacu vsak odporucam nadalej neverit a pre istotu ho preinstalovat
(po zazalohovani dat - ale LEN dat).

Ahoj.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |