[linux] Predpisy pre procmail z WWW

Ondrej Jombik nepto na pobox.sk
Sobota Květen 4 14:54:16 CEST 2002

                                        Maxim, 14:50:42
                                        04. maj 2002 (sobota)
Cau.

> nevie mi, prosim, niekto poradit nejaku aplikaciu, pomocou ktorej by sa
> dali z prostredia www po autorizacii pisat subory .procmailrc? Skusal som
> procbuilder, ale velmi ma neoslovil a nic uzitocnejsie som nenasiel.

	Pomerne zaujimava poziadavka, este som sa s niecim takymto
nestretol. Ja by som to robil takto.

1. Ak predpokladame, ze .procmailrc moze mat o+w mod, tak sa uloha zuzila na
naprogramovanie jednoduchej authentifikacie (doporucujem Auth/Auth.php z
PEAR baliku, http://pear.php.net/) do aplikacie, ktora bude priamo do tohto
suboru pisat.

2. V druhom pripade predpokladam mod go-rwx pre .procmailrc.  Jednoducha web
aplikacia s authentifikaciou, ktora by aj viacerym uzivatelom umoznovala
pisat len jednoduche pravidla typu 'pravidlo' -> 'mailbox'. Data by som
ukladal do stvorstlpcovej tabulky (id, user_id, rule, mailbox) SQL databazy.
Potom pomocou nejakeho skriptu tieto data zo SQL tabulky vyberat a vytvarat
prislusne .procmailrc subory. Vyhodou je hlavne lahka sprava a najma
bazpecnost. Treba mat totiz napamati, ze z .procmailrc sa mozu spustat aj
externe prikazy.

	Predpokladam, ze existujucich programov s tymto ucelom skutocne nie
je mnoho, takze niektore z uvedenych rieseni bude asi nevyhnutne.

	=Nepto=
"Be conservative in what you do, be liberal in what you accept from others."
(RFC 793: Transmission control protocol; chapter 2.10. Robustness Principle)