[linux] 2 nastavenia networku

Úterý Květen 7 13:16:34 CEST 2002

Dňa 07. máj 2002 o 11:05, Peter Ronai napísal(a):

> to sa robi tak ze si v /etc/sysconfig/network-scripts spravis dva
> interfaces a kazdemu das on boot no
> do rc sckriptov zadas aby network isiel up (chkconfig)
> potom ked startne stroj mas hore network ale bez interfejsov
> pouzijes ifcfg $iface up

sice je to odpoved na otazku, ale konkretne v mandrake sa toto
systemovo riesi vytvorenim profilu, kde kazdy ma svoju "konstelaciu".
potom pri samotnom reboote lilo preda parameter, ktory znaci nazov
profilu startovacim scriptom a nacita sa zvolena konfiguracia sietoveho
nastavenia.
rucne sa to da vyhladat v /etc/sysconfig/networking + startovacie
scripty (resp. script pre nahadzovanie sietoveho rozhrania), graficky
nastroj pre nastavenie je drakconf.

myslim, ze vhodnym nastavenim dakej premennej prostredia (s nazvom
profilu) a spustenim ifup interface je mozne dosiahnut tu spomenute bez
potreby volat ifup vzdy s inymi parametrami.
--
Linux 2.4.18-12mdk
Mandrake Linux release 8.3 (Cooker) for i586