[linux] Mysql

Peter Hudec hudecof na hudecof.sk
Středa Květen 8 10:38:21 CEST 2002

On Tue, May 07, 2002 at 06:19:36PM +0200, garbo wrote:
> Sorry ze otravujem Vas drahocenny cas, vopred sa ospravedlnujem tym, ktorych
> nasledujuca prosba urazi, ale obraciam sa na Vas s prosbou:
> Neviem co som spravil, ale nechce mi spustit mysql demon, pise mi stale:
> -----------------------------------
> chyba: Nemozem sa nakonektovat na local Mysql server cez socket
> /var/lib/mysql/mysql.sock
> Zisti, ci mysqldemon bezi a ci socket (vid vyssie) existuje!
> -----------------------------------
Mne to spravilo, ked som nanovo vytvoril databazy ako ROOT...
Mysql sa spusta pod user: mysql a ten tam nema pravo zapisovat.
skontroluj prava :-)

riesenie ....
  - chown -R mysql /var/lib/nysql/*
  - alebo su - mysql -s/bin/bash a vytvorenie databaz nanovo ...

> Samozrejme, ze neexistuje, v tom adresari ho nemozem najst! Chcel som zmenit
> charset, lebo namiesto Ĺž mi pisalo stvorcek a zamrzla mi konzola Linuxu,
> restartoval som pocitac, normalne nabehol mysql demon, vypol som demona a
> viac ho nemozem nastartovat.
> Teda mam dve otazky:
> - ako vytvorit socket file, teda ako spustit mysql demon
- odpoved je vyssie ...
> - ako zmenit charset z latin1 na latin2
tak s tymto sa som sa nehral ..