[linux] failover firewall

Peter Ronai linux na my-scotland.sk
Pátek Květen 10 11:05:04 CEST 2002

On Fri, 2002-05-10 at 09:36, M.F. PSIkappa wrote:
> Zdravim,
> takze nieco taketo sa da riesit napr. cez vrrp (Virtual Router Redundancy
> Protocol), jedna z implementacii je tuto:
> http://w3.arobas.net/~jetienne/vrrpd/index.html
> Popripade sa to da riesit pomocou komponent z projektu linuxvirtualserver
> http://www.linuxvirtualserver.org/HighAvailability.html
>
> Inak odporucam pouzit namiesto hub-u nejaky switch (najlepsie taky co nema
> problemy s ucenym a zabudanim mac adries), nakolko nikdy nevies kolko
> hub/switchov je pred tebou vramci tvojho segmentu a potom mozu nastat
> timing problemy.

> [...]

tiez sa da pouzit nejake HA riesenie (napr sgi)
nieriesi to ale conntrack problemy
vyhoda je v tom ze spare preberie vsetko od odideneho stroja a dokonca
si zmeni mac addr takze vypadok je minimalny
myslim ze by sa dalo urobit preberanie funkcnosti v 2 fazach kde prva by
zahrnala viac relaxed rules pre filter bez conntracku a druha (po 2-3
min) by zapla fw na full
dalsia moznost je ospf a loadbalance cez tie linuxy, ale tam je asi viac
problemov na riesenie (nutny dalsi router do sietky, podpora od
providera ....) avsak zvysi sa troughput (teda ak je to nutne)

dz