[linux] ADMIN: elektronicky podpis v mailoch

Petr Vanek vanous na penguin.cz
Sobota Květen 11 01:45:40 CEST 2002

On Fri, May 10, 2002 at 03:53:59PM +0200, Tibor Pittich wrote:
> zdravim
>
> chcel by som poprosit kazdeho, kto pouziva akukolvek formu
> elektronickeho podpisu (najcastejsie pgp), aby mal svoj verejny kluc
> umiestneny na niektorom keyserveri. ak verejna cast kluca odpociva
> schovana na disku, nepublikovana, je kvalita podpisu takmer nulova.
>
> ako zverejnit svoj pgp kluc:
> ak pouzivame gnupg, verejny kluc vystavime na keyserver nasledovnym
> prikazom: gpg --send-keys ID_KLUCA
> pouzit mozme aj web rozhranie napriklad na adrese:
> http://www.keyserver.net/en/

mam malou otazku:

pouzivam gnupg, mam nadefinovane , ze klice podepsane serverem penguin
jsou pro mne duveryhodne:

# GnuPG ultimately trusts all keys in the secret keyring.  If you do
# not have all your secret keys online available you should use this
# option to tell GnuPG about ultimately trusted keys.
# You have to give the long keyID here which can be obtained by using
# the --list-key command along with the option --with-colons; you will
# get a line similiar to this one:
#    pub:u:1024:17:5DE249965B0358A2:1999-03-15:2006-02-04:59:f:
# the 5th field is what you want.

trusted-key 707ED034F0896B97

, jinak to porad rve '...neni jiste, ze klic patri odesilateli...'.

da se nastavit vice duveryhodnych klicu? a taky aby pak gpg reklo kym
byl ten klic podepsan? prakticke duvody vysvetlim na pozadani, ale je to
myslim jasne...

--

bye

Vanous
Petr Vanek                       ..... ./\.  ....
Debian GNU Linux                 .. _|\|  |/|_ ..
vanous na penguin.cz                .. \        /...
http://www.penguin.cz/~vanous    ... >______< ...
Angus, Ontario, CA               ...... / .......
Registered linux user #217487