[linux] ADMIN: elektronicky podpis v mailoch

Petr Vanek vanous na penguin.cz
Středa Květen 15 05:44:52 CEST 2002

On Sat, May 11, 2002 at 10:35:49AM +0200, Juraj Bednar wrote:
> Ahoj,

> myslim, ze jednoduchsi sposob je podpisat ten kluc (napriklad kluc
> servera penguin) u seba. Tym padom mu automaticky doverujes. Alebo mi
> nieco uslo?

jedna se mi o celou autoritativni skupinu:

penguin podepisuje klice svym uzivatelum. klic penguina mam jako
trusted. tim vim, ze kdyz mluvim s tebou a tvuj klic neni podepsany
gpg.penguin.cz, tak jsi nejaky jura, ale nejsi z penguina.

pokud debian.org podepise klic vsem svym maintainerum, chtel bych si
pridat klic gpg.debian.org (virtual one) jako trusted. tady je otazka:
je moznost mit vice trusted keys? kdokoliv z maintaineru mi pak napise,
ja vim, zda patri do debian teamu nebo ne.

ale:

kdyz mi gpg rekne, ze podpis je duveryhodny, da se mu rict, aby mi rekl
'kdo byla ta autorita, ktera to tvrdi?'

podle toho co rikas by mi stacilo podepsat klic gpg.penguin.cz mym
klicem, ti mse stane mym trusted. to same u gpg.debian.org a tim padem
by byla vyresena otazka vicenasobnych trustu. (a nebo ne?)

co pak to oznameni o tom, _proc_ je ten klic odesilatele povazovan
za  trusted, tedy _kdo_ (ktera autorita) jej podepsala?

--

bye

Vanous
Petr Vanek                       ..... ./\.  ....
Debian GNU Linux                 .. _|\|  |/|_ ..
vanous na penguin.cz                .. \        /...
http://www.penguin.cz/~vanous    ... >______< ...
Angus, Ontario, CA               ...... / .......
Registered linux user #217487