[linux] GIMP a GIF

Misu misu na ns.ipg.sk
Čtvrtek Květen 16 10:07:23 CEST 2002

TAkze v gimpe 1.1 boli odelene veci na ukladanie GIFov, koli licencii LZW
komresneho algoritmu, ktory GIF pouziva.

V 1.2 tomu uz tak nie je - mam verziu 1.2.2.

Avsak na to aby bolo mozne obrazok ulozit ako gif nesme byt v RGB mode ale
v Indexed. Dovod je ten, ze gif format pozna len 256 farieb.

Konvezia sa prevedie stlacen ALT+I - potom vyskoci okno, povacsine stacia
nastavenia stnadardne - takze len OK.

Na to aby sa do obrazku dalo plnohodnotne kreslit musi vsak byt vzdy v RGB
mode. Viac o tychto veciach je v Menu Image -> Mode (sk/cz verziu
nepouzivam) alebo ALT+R.

On Thu, 16 May 2002, Jaroslav Matej wrote:

> Zdravim,
>
> GIMP 1.1 mi nechcel ukladat do formatu GIF, preto som skusal instalovat
> baliky, ktore vyzerali, ze pracuju s GIFom a zrazu ten Gimp fungoval s
> formatom GIF bez problemov. Teraz mam Gimp 1.2 a uz neviem co treba
> spravit aby to fungovalo. Neviete co by mohlo byt vo veci ?
>
> Nie som sklerotik, ale vtedy sa to urobilo tak, ze som ani nevedel ako
> ;-(
>
> Vdaka,
> MJ.
>

> --

                                                  .  .
                                                  |\/| . v ,-.
                                                  |  | I S U |
                                                     `-------'
Ja nevim, kde se to v cloveku bere,
ten neklid, co ho taha z mista na misto,
co ho nenecha aby byl sam se sebou spokojenej
jako vetsina ostatnich,
aby se usadil, aby delal jenom to co se ma
a rikal, co se od nej ceka,
ja proste nemuzu zustat na jednom miste,
nemuzu, vopravdu, fakt.