Regexp: negacia slova (WAS[4]: [linux] regexp needed)

Ondrej Jombik nepto na pobox.sk
Čtvrtek Květen 16 22:49:19 CEST 2002

                                        Maxim, 22:45:05
                                        16. maj 2002 (stvrtok)
Zdravim.

> opytam sa inak, ako sa robi regexp (nechcem pouzit grep -v), ktory neguje
> cele slovo, cize vypis mi vsetky riadky, kde sa nenachadza slovo
> "nechcem"?

	Tak toto by seriozne zaujimalo aj mna. Mam pocit, ze sa to neda, ale
budem strasne rad ak ma niekto presveci o opaku. V zivote som to potreboval
asi dva krat a vzdy som si nadaval, ze to neviem. :-)

	[^n][^e][^c]... nevedie k cielu skoro za ziadnych okolnosti.
Regularny vyraz je totiz stavany tak, za sa snazi to slovo vzdy akceptovat.
Viz. tiez teoriu k Formalnym jazykom.

	=Nepto=
Ondrej 'Nepto' Jombik, http://www.nepto.sk/              nepto na atomicpile.sk