[linux] Ako zmensit logy?

Miroslav Cabarka mirodoma na arka.sk
Sobota Květen 25 22:50:42 CEST 2002

> ak je system nainstalovany z binarnych balikov a nemas dake moralne
> zabrany pri pouzivani binarnych balikov nadalej, tak by som odporucil
> nasledovne:
>
> 1.
> editovat subor /var/lib/msec/security.conf a MAIL_WARN=yes zmenit na
> "no", to v pripade ze si nezelas ziadne spravy z bezu "msec" skriptov.

Tu nejde o maily, ale o objem suborov /var/log/*

> 2.
> v subore /etc/security/msec/level.local nastavit nieco ako:
> from mseclib import *
> enable_promisc_check(0)
> to pre pripad ze chces zakazat iba spustanie promisc_check.sh msec-om.

Nechcem to zakazat, to by bol najmensi problem. Skor ma trapi cron, ktory v
tomto pripade zbytocne loguje kazde spustenie skriptu. Preto ma napadlo v
rc.local spustit vlastny skript, ktory nerobi nic ine, len v nekonecnej
slucke vola promisc_check.sh a potom caka 1min, potom odznova. Takto by sa
zabezpecilo pravidelne spustanie skriptu, ale cron by nelogoval. Ak by
skript zistil nieco nekale, je logovanie takejto skutocnosti v jeho rezii,
nepotrebuje cron.

> 3.
> nakonfigurovat syslogd tak, aby tebou nepozadovane spravy zahadzoval,
> resp. nelogoval:
> /etc/syslog.conf -> spravy s facility auth a mail ta budu zrejme
> zaujimat. nepises konkretne ktory log ta trapi svojou velkostou, takze
> takto vseobecne :)

To by slo, pokial by sa do tych facility nesnazil zapisovat iny demon,
ktoreho spravy ma zaujimaju.

> 4.
> syslog-ng nie je v 8.1 dostribucii. navyse jeho konfiguracia nie je
> trivialna, aj ked ma samozrejme iste nepopieratelne vyhody. syslog-ng sa
> zaradil do vyvojarskej distribucie mandrake len prednedavnom.
>
> 5.
> pecka je aj nakonfigurovat si uz nainstalovany softver podla poziadaviek
> a koli jednej (mozno) nepotrebnej feature si nerozbabrat system.

Pozriem sa na ten syslog-ng. To by mohlo byt asi najsystemovejsie riesenie.

Vdaka panstvo.

--
Ing. Miroslav Cabarka
mirodoma na arka.sk