[linux] Poskodenie particie pomocou hdparm

Zdeno Podobný zdpo na mailbox.sk
Středa Květen 29 21:13:07 CEST 2002

Ahojte

Akosi som neodolal a zacal som robit testy s hdparm.
Pri pokuse o nastavenie pio modu (prepinacom -p0) mi hardisk zacal
blbnut (nebolo mozne pracovat so systemom, hdparm sa neukoncil ani ho
nebolo mozne prerusit cez ctrl+c/ctrl+d, iba vypisal nieco ako "trying
to set pio mode...") takze som bol nuteny pouzit SysRg - killol som
vsetky ulohy potom Sync, Umount a reBoot. Ale ako si system nevedel
ukoncit hdparm, a tak som po nejakej dobe pocitac tvrdo vypol...

Na moje nestastie mi pri pokuse o nabootovanie kernel hlasil ze je
"panic". K root disku som sa ako si nevedel dostat a tak som na volne
miesto na inej particii nainstaloval minimalnu veriu MDK8.2, pokusil sa
manualne(automatika nebola schopna dokoncit fsck) spustit fsck.ext2
(fixoval, tak toho dost vela).
Kedze aj po fsck kernel bol pri citani z povodnej root particie "panic"
zalohoval som udaje, a urobil novu instalaciu (samozrejme s formatom
povodnej root particie). Zdalo sa ze vsetko je ok, ale na moje
prekvapenie som zistil, hdparm vypisuje pri "-t /dev/hda"
Timing buffered disk reads:  64 MB in  2.91 seconds = 21.99 MB/sec
co predstavuje asi polovicny vykon pre "padom" systemu!!! (jadro je
identicke-2.4.18 + lowlatency patch + ide patch, pouzity ten isty
.config).
dmesg ukazal asi kde je problem (pred tym to v hlaskach nebolo):
ide0: Speed warnings UDMA 3/4/5 is not functional.
Disk predtym fungoval nadherne v udma3, teraz vska maximalne iba udma2.

Je mozne s tym este nieco spravit, alebo som nieco natrvalo poskodil?
(-X67 nepomaha). HD je QUANTUM FIREBALLP AS20.5...

Zd.