[linux] Reviza SK-Ispell

Zdeno Podobný zdpo na mailbox.sk
Středa Květen 29 21:17:14 CEST 2002

Ahojte,

Zacal pracovat na kontrole pravopisu (MySpell) pre OpenOffice. Engine
tam pouzity prevzal (upravenu) affix kompresiu z Ispellu (engine je vsak
zalozeny na PSpelle/ASpelle), takze sa zdalo, ze nebude problem urobit
rychlu konverziu.

Avsak niekolko testov ukazalo, ze bude treba skontorlovat pravidla v
affix subore - su tam zadefinove casovania, sklonovania atd...
Kedze sa jedna o pomerne rozsiahlu pracu, hladam ludi, ktori by sa na to
so mnou podujali.

V podstate sa nejedna o nic zlozite, budete moct pracovat, bud s
Myspellom (resp. jeho testovacim programom) alebo s Ispellom.
V prvej faze bude trba vyradit "zle" pravidla (napr. pre slovo "tiesňav"
ispell označí ako nesprávne a ponúkne vám "tiesňáv", slovo "výbáv" je
tiež požadované za OK.) V ďalšej fáze by to bolo dotvorenie chýbajúcich
pravidiel a ich zjednodušenie. Momentálne mi však ide o to, aby
Ispell/MySpell našiel všetky nesprávne slová...

Podrobnejšie by som informoval pripadnych zaujemncov do 2-3 tyzdnou.
Ozvite sa na moj sukromny email (pripadne aj info o tom, ktory flag by
ste chceli revidovat, pripdne k comu mate dobru literaturu - slovesa,
pridavne mena, podst. mená)

Prosim, pokial ste nasli chybu v Ispelle (t.j. nesprávne slovo bolo
akceptovane), dajte mi vediet zdpo na mailbox.sk.

Vdaka za ochotu.

Zdeno

PS: Pokial sa vám zdá, že na to nemáte, ale máte legálny prístup k
nejakej kvalitnej kontrole pravopisu (ta v t602 nie je dobra) dajte
mi vediet. Bola by tu moznost expandnut vsetky slova, ktore povazuje
ispell za spravne a tie potom natiahnut rozdelit na dve casti-
sprvane a nespravne. z tych nespravnych by som uz vedel urcit zle
pravidlo.
To rozdelenie na 2 casti sa da spravit jednoducho: natiahnut slova do
textového procesoru a na zaklade kontroly pravopisu ich rozdelit...
Len tak pre informaciu: len pre vzor zena (flag Z) bude treba takymto
sposobom odkontrolovat viac ako 48569 slov...