[linux] Nastavenie siete na Mandrake 8.2

Frantisek Repkovsky repkovsk na magic.allianz.sk
Pátek Květen 31 13:11:22 CEST 2002

Zdravim,

On Fri, 31 May 2002, Roland Turcan wrote:

> Hello LINUX konfera!
>
> Mal by som na vas 3 prosby, typicke na totalneho newbie-ho.
>
> 1. Ako nastavim MDK8.2 aby som ho vedel z Windows "ping pc3" a on mi
> odpovedal. Pridelenie statickej adresy, kde som sa rozhodol ze
> IP:192.168.3.3 a maska 255.255.255.0 vychodzia brana je 192.168.0.1
> (toto je PC kde bezi Windows a WinRoute Kerio ktory mi pusti internet.)

Predpokladam, ze pc3 je Netbios meno (pocitac v sieti mrkvosoft). Takze
bud to znamena rozbehat na Linuxe sambu a nazvat linuxovu masinu ako pc3,
alebo ak nie je samba, potom nastavit vo Windowze hosts file ( zapisat do
neho: pc3 192.168.3.3 ).

> 2. Ako nakonfigurovat SAMBU aby som videl adresari na Linuxe z
> Windows, a pripadne opacne.

Napr. pomocou konfiguracneho nastroja SWAT. Treba mat nainstalovane baliky
samba-common, samba, samba-client, samba-swat
Sluzba SWAT musi bezat, skontrolovat sa to da napr. cez netstat:

[root na ferro root]# netstat -a | grep swat
tcp        0      0 *:swat                  *:*                     LISTEN

Ak nevypise nic, treba swat spustit:

nastavit v /etc/xinetd.d/swat

service swat
{
        disable = yes
}

a restartnut xinetd

[root na ferro root]# /etc/init.d/xinetd restart

A potom nakonfigurovat sambu pomocou intrernetoveho prehliadaca na adrese
http://localhost:901. Ako sa konfiguruje samba, tak na to je kopec
materialu len treba hladat (napr. v PC Revue bol o tom serial)

> Poslite mi please najake screenshots z Mandrake, lebo ten vas

:-))

S pozdravom

Frantisek Repkovsky