[linux] Chyba na sietovke?

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Středa Listopad 6 11:57:57 CET 2002

Ahojte,

> mam niekolko strojov u zakaznika, ktore raz za cas (niektore raz za mesiac,
> niektore raz za 3 hodiny, niektore zatial ani raz) hodia na konzolu a do logu
> hlasky
> eepro100: wait_for_cmd_done timeout!
> (ako je zrejme, ide o sietovku intel)
> tychto hlasiek tam mam plno a asi 1-2 hod. po zatati chyb stroj zdochne tak
> dokonale, ze je potrebny tvrdy reset
>
> dodavatel tvrdi, ze on ked karty testoval, jemu slo vsetko o.k.
> (ide o procesorove dosky do tech. PC, kde je vsetko on-board)
>
> moja otazka:
> [...]

pomerne znamy problem, parkrat som sa s nim stretol. Neviem, ake boli
percenta, ale tusim to bolo tak, ze to robi priblizne 30% pocitacov s
onboard intel sietovkou v priblizne 30% bootoch. Tiez som mal uplne
identicke stroje (tri), z ktorych jeden to robil, ked sa rebootol (ale
myslim shutdown, vypnut, zapnut), tak potom isiel pol roka v pohode,
upgradovali sme mu kernel, zapli sme ho a zase to robil hned a stale. po
dalsom reboote bolo vsetko ok. Pomerne dost dlho som hladal, kde moze
byt problem, neskor som podobny riesil aj u ineho zakaznika. Tu su info,
ktore si pamatam:

 1.) robia to len onboard intel sietovky, externe to nerobia nikdy
 2.) nezalezi na vyrobcovi motherboardu
 3.) nie je to linux-only problem, tie prve tri masiny boli na freebsd a
     tusim to robi aj na windowsoch (ale to nemam overene z praxe, len z
     mailing listov, kedze windowsy nepouzivam)
 4.) citat alana coxa, ktory sa objavil niekde v suvislosti s tymto a
     dost dobre som si ho zapamatal: ,,life is too short to debug
     intel's cards''

     Musim vsak povedat, ze z PCI intel sietovkami mam len dobre
     skusenosti.
 5.) vymena sietovky za 3com alebo externu intel problem navzdy
     vyriesila.

Moja otazka -- ktory magor vyraba take technologicke PC s on-board intel
sietovkami?

                            J.