[linux] Fw: Nastavenie Hz, ... (zopar otazok)

Zdenko Podobny zdpo na mailbox.sk
Středa Listopad 6 21:35:21 CET 2002

Dňa Ne, 2002-11-03 at 14:21, warcraft-metal napísal:
> no ja viem suse ma nej xfine2 a sax2, ale v xfine2 sa da zvacsovat,
> zmensovat obraz, posuvat, a potom je tam nej menenie modov ale iba dolava a
> doprava, cize je tam
> napr. 1024x768x 84Hz (preco nie zrovna 85 neviem) a ja sa mozem posunu na
> dalsie
> napr. 800x600x83 Hz , alebo 1280x1024... cize "super".
>
> A okrem toho, som to cez to nastavil tak, ze teraz mam plochu asi 1280x1024
> ale obrazovku 1024x768 takze mam skrolovaciu plochu, co vobec nechcem alr
> tusim to uz nevypnem (neviem ako).

> [...]

Tak sa budes musiet asi pohrat s 'textovou' konfiguraciou - editovat
konfiguracny subor k X. Kedze suse nemam mozno tu bude niekde inde
asl skus pohladat v /etc/X11 - hladaj subor "XF86Config" (tento je pre
veriu 3 a nizsie) alebo "XF86Config-4" (tento je pre verziu 4.x) -
nezabudni si ich najprv zalohovat, zrusit bootovanie do X (/etx/inittab
a v nom zmen riadok "id:5:initdefault:" na "id:3:initdefault:".

Ukonci X server, vytvor si .xinitrc (staci ked v nom bude toto:
#-----cut----
#!/bin/sh
startgnome
#-----cut----
- alebo si tam daj iny oblubeny WM)

Odporucam ti pouzit XFree86 (znamu aj ako X11) verziu 4.2

Zaujimava pre teba bude Section "Screen", kde su zadefinova velkosti
obrazovky (Subsection "Display") pre jednotlive hlbky zobrazenia (Depth
8) zadefinovane mody - prvy mod je mod, ktory sa pouzije. Niekde tu by
mali byt definovane aj velkosti virtulanych obrazoviek - v tvojom
pripade mas nastaveny ako prvy mod "1024x768" a virtulanu obrazovku
"1280x1024".

Pokial ta virualne obrazovky "obtazuju", tak tieto riadky (pokial viem)
mozes kludne zmazat - ja ich napriklad vo svojom konfiguraku nemam.

Potom pomocou konfiguracie CTRL+ALT+"+" alebo "-" mozes prepinat medzi
rozliseniami uvedenymi v riadku Modes pre aktualnu hlbku zobrazenia
(DefaultColorDepth). BTW pomocou CTRL+ALT+BACKSPACE ukoncis X server.

prikaz "man XF86Config" je tvoj kamarat - su tam popisane vsetky
dostupne nastavenia, resp. odkazy na dalsie dokumenty...

Zd