[linux] Re: upgrade HW

Neděle Listopad 10 15:29:47 CET 2002

On Sun, Nov 10, 2002 at 03:14:03PM +0000, Michal Fojtik wrote:
> Myslim ze si este hlboko pod hranicou ;)
Urcite to bude dost nepresne, co poviem, ale je to zhruba tak, ze IA32
architektura nevie mapovat viac ako 4GB "naraz", teda na jeden proces. Ked
mas viac procesov (ako je to s threadmi neviem), tak sa to moze "podelit". Na
to ale potrebujes jadro skompilovane s opsnou BIGMEM, myslim ze prislusne
RH-acke RPMko ma v mene "enterprise".

> No na toto som chcel reagovat ;). Nieje pravda pravidlo ze swap=2x mem.
> Swap totiz funguje tak ze sa zacne naplnat az ked je zaplnena
> pamat. To znamena ze najlepsie urobis, ked pri maximalnej
> zatazi toho kompu napises prikaz "free" a pouzijes pre swap hodnotu aka
> bude tam (pripadne +- 10%).
V skutocnosti je to takto: Swapu mozes mat kolko malo/vela chces. Jadra 2.4.x
(x < okolo 13) nemali radi, ked si mal prilis malo.

To "2x" je indikator vykonnosti. Ked tvoj pocitac v praxi POTREBUJE viac swapu
ako 2xRAM, je to indikator, ze by si mal kupit viac ramky.

>     Miso - [mfojtik na gmx.net]
S pozdravom,

/* vsprintf.c -- Lars Wirzenius & Linus Torvalds. */
/*
 * Wirzenius wrote this portably, Torvalds fucked it up :-)
 */