[linux] Ako na BLBOST: zapisanie do file s read only pravami...

peter Fodrek fodrek na kasr.elf.stuba.sk
Neděle Listopad 10 21:37:49 CET 2002

Vazeny linux expeti!

Stretol som sa s podivuhodnym problem...
Pri programovani aplikacii pre ludi zvyknutych na norton comander (prechod z DOS na LINUX) som vytvoril kod, ktory ma znemoznit zapis do suboru -meno sa voli...
Zaujimave je, ze to nerobi... hoci pocas spustenia mcedit som na textovej konzole zistil pomocou ls -la prava toho suboru vlastik -len citanie, skupina vlastnka-len citanie a ostatny-len citanie... Po zapise z tohto editora sa vsak obsah suboru zmenil!!!!!!!!!!!!!!
Zeby bol problem, v tom, ze program musi bezat s prioritou -20?

Nevie niekto poradit,prosim? Som z toho na vetvy.... mcedit ani len nepyskuje, ze subor je read only....
Skusim este pico, hoci to bude pre tych uzivatelov dost neprehladne... vi asi neprichadza do uvahy...

chmod(m_hodnoty.plan,S_IRUSR|S_IRGRP|S_IROTH);
sleep(1);
while((pid=fork())==-1)
{
    usleep(100000);
}
if(pid==0)
{
        execlp("xterm","xterm","-e","mcedit",m_hodnoty.plan,NULL);
        exit(0);
}
wait(&stav);
sleep(1);
chmod(m_hodnoty.plan,S_IRUSR|S_IWUSR|S_IRGRP|S_IWGRP|S_IROTH|S_IWOTH);