[linux] Ako na BLBOST: zapisanie do file s read only pravami...

Robo Cernansky roboce na yahoo.com
Pondělí Listopad 11 11:00:47 CET 2002

On Sun, 10 Nov 2002 21:37:49 +0100 peter Fodrek <fodrek na kasr.elf.stuba.sk> wrote:

pF> Pri programovani aplikacii pre ludi zvyknutych na norton comander
pF> (prechod z DOS na LINUX) som vytvoril kod, ktory ma znemoznit zapis do
pF> suboru -meno sa voli...
pF> Zaujimave je, ze to nerobi... hoci pocas spustenia mcedit som na
pF> textovej konzole zistil pomocou ls -la prava toho suboru vlastik -len
pF> citanie, skupina vlastnka-len citanie a ostatny-len citanie... Po
pF> zapise z tohto editora sa vsak obsah suboru zmenil!!!!!!!!!!!!!!
[...]
pF> Nevie niekto poradit,prosim? Som z toho na vetvy.... mcedit ani len
pF> nepyskuje, ze subor je read only....
[...]

Neslo by to spravit pomocou atributov? Pozri 'man chattr', konkretne asi
atribut 'i' bude ten pravy.

Robo

--
Robo Cernansky