[linux] Ako na BLBOST: zapisanie do file s read only pravami...

Pondělí Listopad 11 11:45:21 CET 2002

-> >tipoval by som ze mcedit skontroluje prava suboru a ak je read-only
-> >zmeni ho na read-write a po editovani naspat...
->
-> Nie je to tak, overil som to rucne a pocas celej editacie boli prava na
-> citanie... Ak ich meni editor tak jedine pocas zapisu...

je to mozne

-> Uplne rovnako sa chova aj pico, a len vi akceptuje prava... ale tam, zas
-> existuje ex prikaz :w!, ktory sa chova rovanke ako tie dva editory..

nerobis to nahodou pod rootom? moje vi na w! vypapuluje ze subor je
read-only ak nie som root.

system NEDOVOLI pouzivatelovi zapisat do suboru ak nema prava na zapis (ak
ten pouzivatel nie je root, pretoze tomu sa prava nekontroluju)

takze ak ti hocaky editor povoli prepisat read-only subor tak sa musi hrat s
pravami

Este je tu druha moznost ako obist toto:

vytvorit novy subor a premenovat stary. Potom by ale mal ine prava ak ich
editor neupravi... a tiez sa to neda v newritable adresaroch (ak sa nepohras
aj s ich pravami co sa da len ked si owner).

realne to mozes otrasovat cez strace a kukni sa na to...
 They that can give up essential liberty to obtain a little temporary
 safety deserves neither liberty nor safety. -- Benjamin Franklin