[linux] Maxtor Ultra ATA/133 PCI Adapter Card

riki phobie na host.sk
Středa Listopad 13 13:59:02 CET 2002

> 	Tu istu kartu som si dnes tiez kupil. Chipsetova sada CMD64x je
> total hardverovo chybna a CMD680 na tom vraj tiez nie je lepsie, kazdopadne
> vsak su obe podporovane aj Linuxom aj FreeBSD.

niektore revizie CMD64x chipov chodia uplne v poriadku na 2.4.18 vanilla

mas tie disky setnute ako spare na radici?

> 	Problem ktory si opisal ja nemam. Pozri prilohu, vybral som z
> `dmesg' relevantne informacie. PIIX4 je on board radic (vypnuty v BIOSe),
> CMD680 je ten novy od ST Labs (zasadeny v PCI0 slote). Na secondary mam ako
> hdd (teda slave) pripojeny Maxtor 20GB disk. A funguje. ;-)
>
> 	Mam vsak zato ine problemy:
>
> 1. Neviem ako a kde nastavit aby mi system bootoval z noveho radica. Stary
>    som v BIOSe vypol, ale zlepsenie to neprinieslo. A vobec celkovo neviem
>    ako to funguje. Napr. v BIOS HDD autodetekcii by som mal vidiet aj disky
>    na novom radici?

ako ktory, bios detekuje disky na onboard radicoch, IMHO ked zapises
lilo na disk na externom radici tak bios nevie ze to je bootable drive.

> 2. Novy radic CMD680 mi vykazuje kategoricky nizsi vykon ako on-board radic
>    na doske z roku 1997. Testovane cez `hdparm -t` som dostal 1.43 MB/sec
>    oproti povodnym vyse 16 MB/sec. Je to najskor preto, ze je defaultne
>    nastaveny mod mdma2. Lenze ak tento mod zmenim na lubovolny podporovany
>    udmaX, tak vykon klesne este viac a v logu sa objavia hlasky podobne
>    tejto:

pokusy presunut 680tkovy driver s freebsd aj do linux su dost neuspesne,
  chvilu ten driver v kerneli bol ale uz je prec.

pouziva sa cmd640x.c a tu mas strip z neho

Due to massive hardware bugs, UltraDMA is only supported    *
on the 646U2 and not on the 646U.

> 	<joke> Takze pomaly zacinam uvazovat, ze kartu odnesiem spa:t a nic
> z ciny si uz nekupim. </joke>

cinania spravili aj elektroniku do klavesnice na ktorej pises...