[linux] Miestami uz OT: Maxtor Ultra ATA/133 PCI Adapter Card

Matus Horvath horvathm na decef.elf.stuba.sk
Čtvrtek Listopad 14 00:35:00 CET 2002

Wednesday, November 13, 2002, 1:33:49 PM, you wrote:

OJ>                                         Maxim, 13:32:45
OJ>                                         13. november 2002 (streda)
OJ> Ahoj!

OJ>         Tu istu kartu som si dnes tiez kupil. Chipsetova sada CMD64x je
OJ> total hardverovo chybna a CMD680 na tom vraj tiez nie je lepsie, kazdopadne
OJ> vsak su obe podporovane aj Linuxom aj FreeBSD.

OJ>         Problem ktory si opisal ja nemam. Pozri prilohu, vybral som z
OJ> `dmesg' relevantne informacie. PIIX4 je on board radic (vypnuty v BIOSe),
OJ> CMD680 je ten novy od ST Labs (zasadeny v PCI0 slote). Na secondary mam ako
OJ> hdd (teda slave) pripojeny Maxtor 20GB disk. A funguje. ;-)

Mozno je to tym ze mas on board radic vypnuty, ja nemam. A mozno nie.
Ja som skusal dat na primary disk a na secondary napalovacku ->
napalovacka sa nenasla, teda nasla sa, ale s rozhasenym nazvom
(nieco ako TE#C_ na 4* namiesto TEAC, chapete). Samozrejme neficala.
Ani ine kombinacie mi neficali, ale aj tak nemam 8 IDE zariadeni
(len 5 :), takze som to prehltol.

OJ>         Mam vsak zato ine problemy:

OJ> 1. Neviem ako a kde nastavit aby mi system bootoval z noveho radica. Stary
OJ>    som v BIOSe vypol, ale zlepsenie to neprinieslo. A vobec celkovo neviem
OJ>    ako to funguje. Napr. v BIOS HDD autodetekcii by som mal vidiet aj disky
OJ>    na novom radici?

Ja mam v biose "Boot from SCSI". Pre BIOS je moj radic SCSI a ide to.
Radic po tom ako nabehne bios pocitaca vyhodi vlastne hlasky
o tom ako hlada disky. Aj najde.

OJ> 2. Novy radic CMD680 mi vykazuje kategoricky nizsi vykon ako on-board radic
OJ>    na doske z roku 1997. Testovane cez `hdparm -t` som dostal 1.43 MB/sec
OJ>    oproti povodnym vyse 16 MB/sec. Je to najskor preto, ze je defaultne
OJ>    nastaveny mod mdma2. Lenze ak tento mod zmenim na lubovolny podporovany
OJ>    udmaX, tak vykon klesne este viac a v logu sa objavia hlasky podobne
OJ>    tejto:

Je to mozne, ja mam linux na inom disku na starom radici a na novom
radici mam disk s windowsami (ja viem a hambim sa). Takze som zatial
neskumal ake je to rychle pod linuxom, ale subjektivne sa mi zda byt
pomalsi ako pod windowsami.

> [...]
OJ> Nov 13 13:04:29 Maxim kernel: ide_dmaproc: chipset supported ide_dma_timeout
OJ> func only: 14
OJ> Nov 13 13:04:29 Maxim kernel: hdd: status error: status=0x58 { DriveReady
OJ> SeekComplete DataRequest }
OJ> Nov 13 13:04:29 Maxim kernel: hdd: drive not ready for command
OJ> Nov 13 13:04:29 Maxim kernel: hdd: status timeout: status=0xd0 { Busy }
OJ> Nov 13 13:04:29 Maxim kernel: hdd: drive not ready for command
OJ> Nov 13 13:04:29 Maxim kernel: ide1: reset: success

OJ>         <joke> Takze pomaly zacinam uvazovat, ze kartu odnesiem spa:t a nic

No hej, ale nekup to za tisicku. Nic ine som vtedy nevidel (aj ked
som zase az tak nehladal) a pod windowsom to bezi slusne. A linuxa
mam na paradnom obrovskom 13GB UltraDMA/33 starom disku na
starom radici.

Ale inac som pisal ze neviem ci ten radic mam odporucat, ja som
vam len napisal svoje skusenosti. Do nejakeho servera co musi
fungovat ci prsi ci snezi by som ho ale nedaval urcite.

OJ>         =Nepto=
OJ> Ondrej 'Nepto' Jombik, perl -le '$_=1;(1x$_)!~/^(11+)\1+$/&&print while$_++'

Matus Horvath

ICQ: 33936477
mailto:horvathm na decef.elf.stuba.sk
http://www.elf.stuba.sk/~horvathm