[linux] mensi problem s cbq

M.F. PSIkappa psi na talker.sk
Čtvrtek Listopad 14 23:34:17 CET 2002

Ano je to "korektne" spravanie. A ma to 2 priciny, mozno 3.:
1. V CBQ je bug jak swina, isolated nefunguje a Alexey sa moc
nevyjadroval, ze bude prepisovat CBQ, kedze momentalne robi na niecom inom
(IPSEC priamo v 2.5.47 jadre - uplne nova implementacia zalozena na kode
USAGI)

2. Ta nepresnost je dana pouzitym algoritmom a nastavenim jadra. Jedno z
rieseni je toto:
change /usr/src/linux/include/net/pkt_sched.h
PSCHED_CLOCK_SOURCE to PSCHED_CPU if you have a cpu with timestamp
counter (TSC) that will give you Mhz timer granularity.
A dalsie riesenie je pouzit HTB

3. Dalsia moznost je v jednotkach, kedze tc ma trosku inu predstavu o
velkosti pouzitych jednotiek. napr.:
Kbit=1024bit, Mbit=1024*1024bit, cize napr. ked chces dostat
1.8mbit (1800000bits/s), tak musis dat ako argument do tc hodnotu
1.716Mbit alebo este lepsie, je to definovat ako 225000bps (bytes per
second)

Viac informacii na www.lartc.org, www.docum.org

Dobre rady nadovsetko:
CBQ :
- never use the isolated parameter
- provide a weight parameter
- bandwidth parameter = NIC bandwidth

Takze v tom nastaveni su urcite chyby, asi velmi nerozumies zadavanym
parametrom, preto pozri si tie stranky uveden vysie.
Inak osobne som proti pouzivaniu veci ako cbq-init a podobnych
srand, kedze to ludi vobec nenuti sa zamysliet nad tym ako dany system
funguje a bez toho nemozu ocakavat, ze im to bude fungovat dobre.

--
`)_|_('       PSIkappa
   I k        psi _at_ talker.sk