[linux] Maxtor Ultra ATA/133 PCI Adapter Card

Ondrej Jombik nepto na pobox.sk
Čtvrtek Listopad 14 00:47:22 CET 2002

                                        Maxim, 00:40:39
                                        14. november 2002 (stvrtok)
Ahoj.

> ako ktory, bios detekuje disky na onboard radicoch, IMHO ked zapises lilo
> na disk na externom radici tak bios nevie ze to je bootable drive.

	Ved to. Da sa potom z neho vobec nejako nabootovat? Riesil som to
systemovou disketou, ale to bolo prave to comu som sa chcel vyhnut.

> pokusy presunut 680tkovy driver s freebsd aj do linux su dost neuspesne,
>   chvilu ten driver v kerneli bol ale uz je prec.

	Nevedel som, ze sa portovalo z FreeBSD. Myslel som, ze to Hedrick
napisal "from scratch". Totiz v zdrojaku o tom nie je ani zmienka, navyse je
tam ako developer v roku 1998 uvedeny clovek z Red Hat, Inc. a oni sa AFAIK
FreeBSD nevenuju.

> pouziva sa cmd640x.c a tu mas strip z neho
> Due to massive hardware bugs, UltraDMA is only supported    *
> on the 646U2 and not on the 646U.

	Myslis cmd64x.c - ten zdrojak som pozeral, na jeho modifikaciu
(napr. priame nastavovanie UDMA) som vsak nemal dost odvahy/casu/chuti.

> cinania spravili aj elektroniku do klavesnice na ktorej pises...

	To je pravdepodobne. Kartu som kazdopadne vratil. Cely problem som
vyriesil pomocou jumperu "4096 cylinder limit" na HDD (ktory pre BIOS posuva
velkost disku 32GB, cim sa stava zdetekovatelnym a teda ja bootovatelnym) a
naslednym tvrdym posunutim HDD parametrov do jadra cez LILO.

	Je potrebny dalsi <32GB disk na primarnom radici, ktory len preda
riadenie MBR disku na druhom radici a z toho sa potom nabootuje (priamo to
neslo). Strasne fajn to funguje, ale ja to potrebujem pre FreeBSD a tam
tieto HDD parametre jadru posuvat zatial neviem. Ale to uz je mimo tuto
konferenciu.

	=Nepto=
Ondrej 'Nepto' Jombik, http://www.nepto.sk/              nepto na atomicpile.sk