[linux] web o linuxe pre zaciatocnikov

Gabriel Gajdos Gabriel.Gajdos na ses.sk
Pondělí Listopad 18 16:12:55 CET 2002

Dňa Po, 2002-11-18 at 15:53, Marian Cavojsky napísal:
> Priznam sa nie som autor ziadneho clanku. Mozno keby mi niekto dodal
> temu, by som to vedel spracovat. (Nie je problem, ze by som o temach nic
> nevedel, ale nevladnem pisanemu slovu.) Zda sa mi, ze kedze vacsina veci
> sa da riesit pomocou 'man nieco', tak je zbytocne tie clanky pisat,
> alebo inak povedane, neviem co ine by sa tam malo napisat. Ked si
> precitam clanok, tak si poviem: 'Dobre to spisal, netreba to dohladavat
> v man strankach.' Ale napisat nieco je zlozitejsie.

Tak, ako Ty nevies pisat (bez urazky... snad vies, ako to myslim), tak
su ludia, co nevedia citat (a to je podstatne horsie).
Takze pre tych nestaci napisat man NIECO, lebo oni to tam nevedia
precita dokonca aj ked je ten manual prelozeny...

Ono pravda je aj to, ze Win-useri su lenivi citat... Poznam kopu ludi,
ktori ked maju citat help dlhsi ako jeden odstavec, tak radsej zdvihnu
telefon a volaju znamemu na mobil... ;-)
Ale noviny (aj internetove) citat dokazu. Je to o rozdielnosti jazyka
programatora (ktory je zvycajne striktny a formalny, pricom ocakava
odbornu vedomost od uzivatela), pritom novinar pise pre normalnych
ludi... ;-)
Takze na to su dobre clanky... Neverili by ste, ale neustale sa
stretavam s nazorom, ze cely Linux a vsetky jeho tooly nie su dobre
zdokumentovane a neda sa tam robit nic bez toho, aby ste studovali
zdrojaky... Samozrejme, ze je to hovadina, hoci o malej casti (verzie
0.3 a mensie) to mozno plati... Ale to, ze kvantum vedomosti potrebne na
slusne zvladnutie ovladania tohto OS je len o malo vacsie ako pri win32,
mi zatial nikto na prvy raz neuveril...

> PSS: Skute dodat nejaku (konkretnu, ziadne okruhy), temu (aj viac),
> mozem sa to pokusit spracovat. Ale nezarucujem, ze nieco bude.

Mozno by bolo lepsie spojit sa s nejakym autorom (menej skusenym v
oblasti linuxu), kde by ste/sme zohrali tim na riesenie konkretnych uloh
a zamerov...

GG