[linux] Re: web o linuxe pre zaciatocnikov

Norbert Brazda brazda na changenet.sk
Úterý Listopad 19 17:34:43 CET 2002

> Taki sa nikdy nebudu snazit prejst na Linux, s tymi nepocitajme, su na
> druhej
> strane barikady!

S tymto nazorom by som si teda dovolil polemizovat... Ak chce linux prerazit na desktopoch, musi ponuknut uzivatelom (ano, tym lenivym - pretoze pre nich su tie desktopy urcene) to co konkurencia (napr. MS) a na co su zvyknuti. Pocitac nepouzivaju na to, aby skumali ako nastavit spravne fungovanie nejakej aplikacie... To je sice pekna intelektualna zabava a pre niektorych aj praca, ale bavime sa o ludoch, ktori tu ci onu aplikaciu potrebuju bez problemov pouzivat na svoju pracu.

A slak ma tiez ide trafit z fundamentalistickych argumentov, ze preco by linuxove riesenia mal byt kompatibilne s MS, ked MS s Linuxom tiez nie je kompatibliny. Ved prave preto, aby ta kopa existujucich uzivatelov mohla zacat vyuzivat linux... Kym sa s linuxom hra niekto doma, je to do pohody. Ale ked to potrebujem na pracu a ked cela statna sprava a vsetci moji klienti mi posielaju veci vo Worde, Exceli a pod., kompatibilita je z hladiska rozhodnutia migrovat alebo nie rozhodujuca.

A teraz k veci:

Prave experimentujem s migraciou pracovnych stanic a malej LAN z win* na linux (pokusy robim na RedHat 8.0 a Mandrake 9.0). Aj ked som (bol) v tomto smere velky optimista, nie je to az take bezbolestne. Kedze som linuxovy laik, zaujima ma to predovsetkym z tohto pohladu. Mozem hned dodat par tem na clanky/riesenia o zaciatocnickych problemoch:

1. Ako na browsovanie LAN?
Hladam nieco podobne ako NetworkNeighbourhood pod windows, pretoze je to jednoduche, uzivatelia su na to uz nauceni a ucit ich nieco nove (ako napr. ze ked chcu ist na siet, maju si miesto file browsera spustit LinNeighbourhood) nepovazujem za najlepsi napad. LISa-u (browsovanie siete cez Konqueror) sa mi zatial nepodarilo uspokojivo rozchodit.

2. Ako pouzivat clipboard v KDE?
Toto je pre mna skutocne zahada. V niektorych aplikaciach to to funguje, v inych nie, niekde je problem skopirovat viac odstavcov naraz a pod... Zahada.

3. Ako migrovat existujuce emaily?
Zatial som nenasiel priamociare (resp. ziadne) riesenie pre migraciu sprav a addressbooku z Outlook Express 6.0 do Evolution.

noro
brazda na changenet.sk