[linux] web o linuxe - par postrehov

pf na nextra.sk pf na nextra.sk
Středa Listopad 20 09:39:14 CET 2002

Citát Juraj Bednar <juraj na bednar.sk>:

> Ahoj,

> akoze sa nic nepredava? Ja predavam, zijem z Open Source. Adminujem
> Open-source masiny, predavam CDcka, co by sa nepredavalo :). Cely moj
> mesacny prijem je z open-source aplikacii.
>
> Otazka vsak je, ci vie Linux.sk ponuknut reklamu, ktora sa oplati, o
> tom
> dost pochybujem, pretoze bannerove systemy maju velmi nizku ucinnost a
> textove reklamy s pay-per-click alebo pay-per-order by asi autorov
> neuzivili (resp. nebolo by to dost penazi na honorare).

> no, toto je blbost z jedneho dovodu. Potom by tu nebol dovod na
> [...]
Ahoj,

s tymto si dovolim ciastocne nesuhlasit. Nie je komercia ako komercia.
Kazdemu vsak patri spravodliva odmena. Tu nejde o financovanie celeho
portalu (jeho prevadzky), ale len o autorske honorare. Vo viacerych
slovenskych mestach je napr. zopar dobrych knihkupectiev predavajucich
literaturu s priamym vztahom na linux (napr. Alfa v Bratislave).
Preco by sa im nedalo ponuknut za symbolicky poplatok umiestnenie
linkov na ich stranky, popripade i nieco viac (napr. webmastering).
Tak by sa dalo zarobit aspon nieco bez straty samostatnosti a na druhej
strane by to mnohym z nas aj skutocne pomohlo. Nie kazdy je linuxovy
guru a otazka dostupnej literatury je nielen pre zaciatocnikov casto
jednou z rozhodujucich. Ja osobne vlastnim podobnych knih celu kopku
a mienim ju neustale rozsirovat. Viem, ze papierova literatura nie je
nikdy tak cerstva ako to, co sa da zohnat na webe, mam ju vsak radsej,
pretoze pri mojej optickej pamati sa v nej lepsie orientujem a nenici
mi oci tak rapidne ako display pocitaca.

Dnesna mlada generacia ma casto bagatelizovat klasicku papierovu kniznu
formu, ale pre mnohych je a bude formou prioritnou. Pozitok z citania
dobrej knihy, ktoru mozem drzat v ruke, ktoru mozem polozit kam chcem,
ktoru mozem citat niekde v prirode, ... je nenahraditelny bez ohladu
na to, ci ide o krasnu alebo odbornu literaturu. V pripade tej druhej
je tu este vyborna moznost robit si do nej poznamky, ktore mi neskor
usetria kopu prace. Niektore sw firmy to davno pochopili. Pozrite sa len
z kolkych stran sa na vas vali prival odbornej literatury mojej
"oblubenej" MS. Tak preco nepomoct tomu, co chceme my:
linuxu a suvisiacim produktom. A to aj takouto formou. Ak niekomu nasou
pomocou stupne obrat s linuxackou literaturou, tak je to len OK,
v buducnosti jej bude predavat radsej a vo vacsom mnozstve. Jej autori
si teda zarobia viac a budu sa moct s vacsou chutou venovat svojim
opensourceovym produktom, ktore zasa pouzijeme my. Tak sa ten okruh
uzatvori ku prospechu vsetkych.

Prepacte, ze som sa tak rozpisal. Ale prave nedostatok papierovej
literatury bol v mojich linuxovych zaciatkoch mojim hlavnym problemom.
Zakladny styl prace sa meni tazko.

PF