[linux] web o linuxe pre zaciatocnikov

Ján Šóš janko na slovakiatravel.sk
Středa Listopad 20 09:46:12 CET 2002

Gabriel Gajdos wrote --- napísal::

> [...]
>server funguje na otvorenych technologiach a IIS je neefektivny. Na male
>systemy sa da pomerne efektivne pouzit volna databaza. A v neposlednom
>rade: urcite bude existovat skupina uzivatelov, ktori nevyuziju ani len
>ten Win32 a nepotrebuju ho, lebo vacsinou pracuju s podnikovym IS cez
>telnet... A snad nemusim dodavat, ze pri troche usilia je mozne na
>urcite ucely utilizovat aj stare sunky 486 alebo najmensie Pentia (bez
>grafiky vykonavajuc urcite rutinne ulohy), ktore inak cucia pod stolami,
>v skriniach alebo sluzia ako podstavec pod monitor...

Podla mna tieto problemy su rovnake bez ohladu na velkost firmy, snad s
mensimi rozdielmi.
Co sa tyka serverov je jednoduche presvedcit, ze je vyhodnejsie pouzit
nieco ine nez MS.
Problem je s tymi klientmi. Vacsina uzivatelov potrebuje skutocne
jednoduchy system, ktory funguje a je za malo penazi. Je sice pekne
ponukat stabilitu, bezpecnost a pod.. Ale, ked taky obycajny uzivatel si
sadne ku PC a bol zvyknuty pouzivat CD bez mount, zacne nadavat, preco
.... podobna situacia s OpenOffice, preco nefunguje spravne formatovanie?
Viem je mozne vsetko nastavit, ale mame tolko casu, aby sme vyladovali x
strojov v case?

Otazky, ktore trapia momentalne mna:
1.) Ako v OpenOffice vytlacit stitky tak, aby na jednej strane bolo viac
stitkou s roznymi adresami s databazy (vzdy mi tlaci na strane jedno
meno do viacerych stitkov)
2.) Ako v OO nastavit, aby neblbol s formatovanim pri importoch - hlavne
z DBF. Ked napisem cas 14:00, aby ho nemenil na 14:00:00, ...
3.) Ta schranka v KDE sa aj mne obcas sprava cudne, aj ked vacsinou funguje.
4.) Ako zvacsit v OO pismo v menu, pomenovanie stlpcov a riadkov.
Verim, ze to casom vyriesim. Ale ten cas je skutocne limitom, ktory mi
brani vykonavat viac.

>Otazka: Dostanu takito ludia sancu na presadenie svojich vizii?
>Odpoved: Vsetko je relativne... ;-)
>Realita: Nie je to idealne, ale urcite ideme spravnym smerom...

Osobne verim, ze sancu dostanu ti, ktori si prilezitost vybojuju.
Linux.sk povazujem za portal podporujuci ich presadenie. :-)

JS