[linux] ASTRA 1220U

Zdenko Podobny zdpo na mailbox.sk
Sobota Listopad 23 08:03:52 CET 2002

Dňa St, 2002-11-20 at 14:50, kuhn na artia.sk napísal:
> caute,
>
> rozchodil niekto tento usb scanner pod linuxom (skusali sme to na
> mandrake 9, 2.4.19-16mdk)
> nasiel som driver na ASTRA 1220U, postupoval som podla manualu, ale
> xsane (0.87) stale hlasi ze nenasiel ziadne zariadenie.. sane-backend
> 1.0.8
>
> na ASTRASLIM 1200U som nenasiel ziadne drivre..
>
> vdaka Robo
Pri istej inej prilezitosti tu niekto spomenul, ze USB zariadnia musia
mat zadefinovane svoje ID v jadre (a tusim musi byt aj v sane)...

Takze skus naprv prebehnut pohladat cez google "ASTRA scanner Linux" -
mozno najdes nejaky navod. Ak nie, tak musis (asi) upravit jadro.

Skus najprv pozbierat nejake info o scannery cez 'lspci' pripadne
'usbview', 'usbmodules' ako sa identifikuje atd (mal by si mat
natiahnute moduly usb-uhci alebo usb-ohci s snanner).
Hladaj hodnoty nieco ako 0x1606(ASTRA), 0x0010 (konkretny typ 1220U) -

Potom sa pozri do zdrojakov jadra, ci pozna nejake zariadenie s takym ID
atd. Tie su v subore /usr/src/linux-2.4.19/drivers/usb/scanner.h -
najake Astry tam uz su. Ak tam tvoje hodnoty nie su, tak ich tam dopln a
prekompiluj kernel.

Ak sa ti nechce kompilovat kernel, tak mas moznost, ze v modules.conf
vnutis modulu scanner "svoje" hodnoty cez nastavenie:
 options scanner vendor=0x#### product=0x****
Kde #### je ID vyrobcu (predpokladam, ze to bude 1606) a **** je ID
vyrobku - to si musis zistit sam.

Pozri si /usr/src/linux-2.4.19-16mdk/Documentation/usb/scanner.txt, kde
je navod ako vytvorit zariadenie pre usb scanner, pripadne ako nastavit
DEVFS.

Po tachto zasahoch by uz kernel mal indetifikovat tvoje zariadnie ako
scanner na USB.

Dokumentacia v mdk9 (sane-backends-1.0.7) hovori, ze ASTRA 1200S-C s
externym zdrojom a Firmware version 2.9 moze robit problemy... Ale ze
USB verzie neboli testovane... Takze je mozne ze ti to pojde, ale mozno
nie...

V kazdom pripade si nastav spravne konfiguraciu sane
/etc/sane.d/umax.conf - daj si pozor hlavne na veci ako /dev/scanner0 -
pozri si _presne_ kde ti usb vytvori zariadenie -a toto zariadenie daj
do konfiguraku. Predpokladam, ze to bude nieco ako /dev/usb/scanner0
alebo /dev/usbscanner0 atd. 'usbview' Ti to presne povie.

Spusti xsane, ci sa mu teraz podari najst zariadenie. Ak nie, tak spust
xsane cez 'strace' - a potom si pozri preco nenasiel resp. preco
nevedel  citat z "tvojho" zariadenia...

Ak mas stale problemy, tak si stiahni posledne zdrojaky sane-backends(!)
Predpokladam, ze tam tvoj scanner nebude zadefinovany. Takze si v nich
pohladaj niektory podporovany scanner napr. ASTRA 1220U a podla neho
skus do zdrojakov doplnit 1200U.

Pripadne kontaktuj autora zdrojakov pre Umax,ASTRA, nech ti poradi, co
mas robit...

Mozno ti pomozu informacie na tejto stranke: http://www.linux-usb.org/
http://www.umax.de/eu/Scanner/astra1220.htm

Zd.