[linux] GDI printer pod linuxom?

Gabriel Gajdos Gabriel.Gajdos na ses.sk
Středa Listopad 27 08:09:03 CET 2002

Dňa Ut, 2002-11-26 at 19:33, Norbert Brazda napísal:
> Nahovoril som znamych na prechod z win pod linux, stravil som nad tym kopu
> casu,
> ale stale sa objavuje mnozstvo problemov a pomaly to zacinam lutovat...
>
> Teraz stojim pred otazkou, ako rozbehat tlaciaren Minolta PagePro 1100L pod
> linuxom (Mandrake 9.0). Alternativne som ju hodil na Win2000Pro stroj,

Ach jo... Nestastna Minolta... Keby nemala "L" v nazve, tak to ide (mam
jednu taku s pouzitym ovladacom PCL)... Ale "L" je tusim "lite" a to
znamena, ze nema fakticky nic standardne (ziadna emulacia, ziadna
profesionalna podpora ==> aj pre Linux) a fakt, ze z Windowsov vylezie
vytlacena stranka mozeme povazovat za takmer zazrak, pretoze to funguje
ako "cierna skrinka".

> nazdielal
> a pokusal sa na nu tlacit z linuxovych strojov po sieti... Ale neprisiel
> som na
> to, ako  ju k tomu donutit. Kdesi som nasiel tip, ze LaserJet1000 je
> podobny typ
> tlaciarne a mozno by to mohlo behat, ale ani to nefunguje.

Spravne to chapes... Ide o problem s driverom. Ale k tejto tlaciarni som
pred casom (-10 mes.) nenasiel ziadnu podporu pod Linuxom...

> Nejake navrhy?

Videl som na internete dve mozne cesty:

1. Vymenit tlaciaren...
2. Napisat vlastny driver pre tuto tlaciaren pre Linux...

Inak by sme si uz mohli zvyknut na to, ze pri Linuxoch je treba byt
obozretnejsi pri vybere hardware...
Specialne pri tlaciarnach je potrebne vsimnut si bud priamu podporu
ovladacov pre Linux, alebo emulaciu rozsirenych standardov (napriklad
spominane PCL; BTW, niekde som uz videl dokonca priamo PDF)...

Cize zaver (=moj nazor): Linux Mandrake je dobra volba... Minolta 1100L
nebola dobra volba.

Prijemny den.

GG