[linux] RH8 + samba + win2k

Marcel Telka marcel na telka.sk
Středa Listopad 27 13:25:45 CET 2002

On Wed, Nov 27, 2002 at 01:10:46PM +0100, Vladimir Sovic wrote:
> Daj mi logicky dovod preco.
> Ako to suvisi s glibc, ze stari useri mi idu a novy nie.
> To bude nieco s heslami, resp. ich generovanim.

Predpokladajme, ze nejaka funkcia v glibc je broken. Ked pomocou tejto
funkcie manipulujes heslo usera a potom ho zapises do databazy, tak
heslo sa zapise poskodene. Citanie z databazy vsak funguje OK, pretoze
na to sa nepouziva nasa hypoteticka poskodena funkcia z glibc.

Navrhol som upgrade glibc preto, lebo v updates pre RH 7.3 (a aj pre starsie
RH) bol isty cas update glibc-2.2.5-39 (ak sa dobre pamatam, to "39" si nie
som uplne isty). Tato glibc bola vadna (v bugzille RH sa o tom popisali
siahodlhe diskusie). Pohol az update na glibc-2.2.5-42. Vadna glibc sa spravala
tak, ze teoreticky to mohlo sposobovat podobne problemy ako mas teraz.

S RH 8.0 to suvisi tak, ze standardna glibc z RH (2.2.93-5) obsahuje velmi
podobne chyby ako 2.2.5-39 (ak nie take iste). Zatial neexistuje oficialny
update pre RH 8.0 a najjednoduchsim riesenim je pouzit glibc z rawhide.

Presne z tohoto dovodu isty cas nefungovali niektore transporty
(napr. AIM/ICQ) na jabber.sk po tom, ako som upgradoval server z RH 7.3
na RH 8.0. Samozrejme pomohol update glibc z rawhide.

Dufam, ze Ti takyto "logicky dovod preco" staci :-).

Ahoj.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |