[linux] ataraid

Marian Gasparovic marosg na yahoo.com
Středa Listopad 27 17:03:39 CET 2002

Nema niekto skusenosti s RAIDom, konkretne s Promise
Technology Fasttrak 100 pod Linuxom ? Mam tam dva IDE
disky pod stripom a instalujem Mandrake 9.0. Pri
instalacii ich Linux vidi ako dva drajvy hda a hdc
hoci by mal (podla mna) vidiet iba jeden logicky
/dev/ataraid/...
Ten RAID je priamo na motherboarde, konfigurovat sa
tam toho moc neda...
Viete niekto poradit ?

btw, mam este jeden problem, ktory s tym trosku suvisi
- okrem tych dvoch drajvov je tam este dvd. bios vidi
iba dvd ako secondary master, ziadne ine zariadenia
nevidi. ked dam bootvat linux z dvd, tak ho natiahne a
vzapeti zahlasi, ze nema cdrom a to zrejme preto, lebo
ma hda hdc, pricom to su prenho asi master devices a
potom sa to bije. Ked dam dvd ako slave (aj s
preswitchovanim), tak ho zase nevie pouzivat, lebo asi
musi byt aj nejaky master. Vie niekto poradit ako toto
obist ? jedine, co mi napadlo je, dat tam este jeden
disk ako master, ale nieco elegantnejsie by som uvital
vdaka

=====