[linux] OT: o5 diskriminacia Linuxu a ost. v Tatrabanke

Gabriel Gajdos Gabriel.Gajdos na ses.sk
Pondělí Říjen 7 11:00:52 CEST 2002

Dňa Po, 2002-10-07 at 10:46, Miro Bobovsky napísal:
> [...]
>
> Nuz takze XX000 ludi v SK ma vlastne cez eliot nezakonne ulozene
> prachy. a Keby doslo k najhorsiemu tak maju smolu.
> Lebo akosi ziadnu zmluvu nepodpisali. Podpisali akurat dorucenku
> listu. Ibaze podpis dorucenky nemozno brat ako suhlas s materialom v
> danom liste ktory samozrejme este vtedy nemas a btw zmluvu neobsahoval
> ;-). obsahoval PIN atd ...
>
> Podla TB to je podpis ktorym odsuhlassujes obsah zasielky ;-) a podla
> TB ludia si nemaju preberat zasielky ktore necakaju ..
> (zase keby som tam nesedel s 2ma kamaratmi ako svedkami tak proste

Tu nemas celkom pravdu.
Zmluva moze vzniknut aj inak ako podpisom zmluvnymi stranami. Typickym
pripadom vzniku kupnej zmluvy bez podpisu je nakup v obchode. Vtedy kupa
vznika tzv. konkludentnym cinom, to znamena tak, ze si tovar vyberies a
zaplatis...
V pripade eliota je to trochu inak:
1. Na to, aby si dostal "papiere" si *musis* precitat obchodne podmienky
i navrh zmluvy na webe.
2. eliot Ti povie, co Ta caka (ake dokumenty Ti pridu...) a zaroven Ti
povie, ze suhlasne preberanie vsetkych dokumentov je znakom Tvojho
suhlasu s celym procesom vytvorenia uctu.
Tym vznikne dana zmluva, ktora (v sulade so zakonom o bankach) v
konecnej podobe ma pisomnu formu. Sice podpisujes "macku vo vreci", ale
text zmluvy je doslovny ako na webe a ak chces, mas priestor pre
namietky.
Zmluva vseobecne je "dobrovolne vyjadrenie vole", takze podpises,
prevezmes, ak nesuhlasis, tak zrusis a je to OK. Ak si to neurobil, "ma
sa za to", ze suhlasis...

> Takze .. mame banku ktora vedome porusuje zakon ibaze je pri sile a
> vie vsetko umlcat ututlat .. Drzi nezakonne vklady a robi nezakonne
> operacie .. a je to tak hodne dlho - roky.

To je trochu divna snaha (aj mne sa zda) a moze svedcat o dvoch
alternativach: 1. bud su ich pravnici neschopni a/alebo neochotni a
nevedia tieto veci beznym ludom (=nam) vysvetlovat, alebo 2. su jej
pravnici taki profesionali, ze si uvedomuju, ze jednotlivec tuto bublinu
nenafukne (a neznamena nic, co je fakt) a preto radsej volia cestu
mensieho odporu ("no comment"), pricom vedenie banky im to schvaluje.
Tak si vyberme...

GG