[linux] hw

peter Fodrek fodrek na kasr.elf.stuba.sk
Čtvrtek Říjen 10 11:31:22 CEST 2002

----- Original Message -----
From: Robo Pavelka <pavelka_robert na ebo.seas.sk>
To: <linux na lists.linux.sk>
Sent: Thursday, October 10, 2002 9:38 AM
Subject: Re: [linux] hw

> Pouzivali sme 8 portove SMARTIO v mode 485 a pre problemy s prepinanim
> vysielanie/prijem sme ich vymenili za INDUSTRIO CP-114, ktore pracuju
> uspokojivo.

Ja mam skusenosti s 2 porty IndustrioCI-132I pre komunikaciu na ADAM 4043 a
ide v Linux-e s jadrom 2.0.35 s driver-om pre 2.2.x jadra so spatnou
kompatibilitou s 2.0.3x jadrami (driver ako modul) a ma cca.99,5% uspesnost
RT komunikacie. S tou istou kartou som mal uspesnost RT komunikacii ani nie
20% vo WIN NT4.0SP6a .... Ale bacha na CAP jumper, lebo ak ho mas na default
hodnote, precitas s tejto default hodnotu CAP (Control Address port) z flash
karty okamzite sa prepne na CAP z flash. Na tomto som zabil 2 tyzdne...

A ked uz ide RT s prace druhej skupiny v skole vyplyva, ze Free RT Linux bez
supportu(non free verzia so supportom 1000USD na platformu alebo 4000USD  na
vsetkych 5 platforiem), ktory potrebuje konkretne jadro 2.2.x , ktore treba
najprv patchnut skompilovat nabootovat a skompilovat RT Linux  a RT uhlohy
treba spravit ako moduly... Tieto moduly ci ich funkcie sa daju spustat z
beznej Linux aplikacie...
RTAI (Real Time Application Intreface) dalsiu free altrenativu pre RT v
Linux-e pouziva cely taliansky letecky priemysel....  Vsetko je lepsie ako
RTX (Real Time Extension) Windows za 11 000 USD + 2 000 USD kazdy rok
+500USD za kazdy realtime.... Vsetky tieto RT podporuju CAN, takmer vsetky
RS-422/485 karty a dost inych priemyselnych kariet...

Pokial viem Industrio CI-132I sa prepina automaticky(mozno driver)... Inak
problemy s prepinanim maju takmer vsetky ine karty vcitane PCMCIA(napr.
COMPAD32)...  To moze byt problem napr. s menicmi od Lenze, ktore odpovedaju
na prijate data s delay 2ms-10ms... Takze kartu treba prepnut do 2ms.... to
vzdy treba nejako zasolichat...

Peto