[linux] Skener AcerScan620U

Zdenko Podobny zdpo na mailbox.sk
Čtvrtek Říjen 10 21:43:29 CEST 2002

No mne sa podarilo rozchodit pod linuxom ACER S2W 3300U (pod win 95 mi
nesiel :=), takze skus tento postup (mam mdk8.2):

Uprav si subor "/etc/sane.d/snapscan.conf"
Vysledok by mal byt nieco taketo:
-------------snapscan.conf-start----------
/dev/usb/scanner0
firmware /etc/sane.d/acer/u176v041.bin
-------------snapscan.conf-end------------

Kde mas zariadenie (device) pre scanner zistis napr pomocou utilitky
usbview (neviem, ci je aj v inych distribuciach, ale v mdk je)

Vacsia zabava je s tym firmwareom. Na CD k scanneru tach firmarov je
niekolko, ale spravy je jeden a nidke som nenasiel ktory. Takze musis
vyskusat vsetky. Na http://snapscan.sourceforge.net by mala bytu
utilitka "acerfirm", pomocou, kt. sa da firmware natiahnut rucne (ten
subor snapscan.conf by to nacitavanie mal pre sane zautomatizovat...)

Spravy firmware je ten, kt. ti po
"./acerfirm -v /dev/usbscanner0 ./tvoj_firmware.bin"

Vyhodi takuto nejaku informaciu:

Scanner Information (from scanner)
        Vendor:        Color
        Version:       0100
        Model:         FlatbedScanner22
        Firmware date: Wed Mar 22 2000 11:06

0xf8 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00
Uploading new firmware...
Done!
Scanner Information (from scanner)
        Vendor:        Color
        Version:       0041
        Model:  FlatbedScanner23
        Firmware date:  Tue Nov 28 2000 16:20

Pokial ti scanner hodi kratsiu hlasku (tusim to konci niekde pri
"Uploading new firmware... Done!"), tak si natiahol zly firmware -
odporucam potom vytiahnut scanner z elektriky (nech sa vymaze pamat s
firmware) a tiez odstranit modul usb z kernelu a znova ho natiahnut
(rmmod scanner usb-uhci; modprobe usb-uhci scanner  - prave som si
vsimol, ze ty ho mas na "usb-ohci", no vyskusaj a uvidis, co to spravi)
a potom vyskusat novy firmware. Pokial si dobre pamatam, tak niekedy to
dost zahaluzilo a musel som rebootovat system :-(

Po natianuti firmware by ti xsane mal najst scanner. Aj nie, tak je tu
este jedna moznost - stiahnut si sane-backend a natvrdo zadefinovat
nastavenia tvojho scanner do kniznice (snapscan.h).
Ja som tam vlastne zmenil iba niektore veci (napr. #define
DEFAULT_DEVICE "/dev/scanner"  som zmenil na #define DEFAULT_DEVICE
"/dev/usbscanner")

V snapscan.h je mozne zadefinovat este ine nastavenia, ale AFAIK nie su
potrebne - skus sa s nimi pohrat az po tom, co ti scanner nebude
fungovat. BTW. Podla kernelu
(/usr/src/linux-2.4.19/drivers/usb/scanner.h) mas scanner "Prisa
Acerscan 620U & 640U"

Zd.

Dňa St, 2002-10-09 at 18:31, Johanka Z Arku napísal: