[linux] Xsane ako normalny uzivatel

Ján Chrastina chrastina na zoznam.sk
Pátek Říjen 11 07:59:49 CEST 2002

Zdravim,
podarilo sa mi rozchodit skener Epson GT6000 na paralernom porte s
xsane. Problem je, ze len ako root. Ak spustim xsane ako normalny
uzivatel, tak vytuhne pri hlaske "scanning devices" a pomoze len kill -9
pid. Pokusal som sa menit pristupove prava (chmod a+w) na linky /dev/lp*
ale nepomohlo. Neviete v co moze pomoct? Pripadne nemate niekto
rozchodeny skener inym sposobom? Dokumentacia k sane, saned, sane-net a
scanimage je pre mna dost zmatocna.

Takto vyzeraju zariadenia:

[root na rehak dev]# ll printers*
celkom 0
crw-rw-rw-    1 lp       sys        6,   0 jan  1  1970 0
crw-rw-rw-    1 lp       sys        6,   1 jan  1  1970 1
[root na rehak dev]# ll lp*
lr-xr-xr-x    1 root     root           10 okt 10 09:13 lp0 -> printers/0
lr-xr-xr-x    1 root     root           10 okt 10 09:13 lp1 -> printers/1
[root na rehak dev]#