Vyriesene: Re: [linux] OpenOffice.org 1.0.1 a databazy

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Středa Říjen 16 13:41:36 CEST 2002

Ahojky,

> uff, no prave nad niecim takym som spekuloval, ze by sa mi to zislo...
> akurat mne ide o vlastny inventarizacny soft
> takze ak na nieco niekto pride, dajte to vediet ;-)

takze som to vyriesil. Spravi sa to takto:

spravis query, z toho cez autopilota formular, cize to, co ide v pohode.
Potom spravis druhu query typu:

select * from orders_products where orders_id=:ID

Ked si ju chces skusit vykonat, opyta sa ta na parameter ID. To je OK.
Teraz, kliknes na navigator formularom, tak mas formular. Vytvoris mu
podformular (subform), ako query mu das tuto novu query. Potom je tam
polozka Link master, tam das polozku z master formulara (musi byt vo
formulari, ale mozes ju nastavit tak, ze bude non-printable, takze sa
nevytlaci). Ako Link slave nastavis iba ID (bez dvojbodky, do uvodzoviek
sa to da samo). Takto mozes spravit aj viac prepojeni.

Potom pod tym formom pridas napriklad grid (vytvoris grid v master
formulari, das ho drag and drop vo form navigatore do slave formulara a
je to).

Toto by uz teoreticky malo fungovat. Pruser je len v tom, ze niektore
ODBC ovladace nevedia korektne nahradit :ID, maju v tom bug (ono to
vacsinou fici tak, ze sa povie nieco ako set variable a potom sa pusti
query tak ako je). Da sa to vsak oworkaroundovat cez property ODBC
drajvra tak, ze to nahradi priamo v query. Ak ti to pise chybu ,,Invalid
descriptor index'', tak ti pomoze toto:

http://dba.openoffice.org/howto/param_subst.html

je tam navod, ako to spravit rucne a je tam aj makro, ktore si mozes
pridat do dokumentu, aby ti to fungovalo vsade (teda nezavisle na
tom, ci si to nastavil na konkretnom pocitaci). Nezabudni v main zmenit
nazov datasource na to, co pouzivas.

Snad ti to pojde. Podarilo sa ti to rozbehat s Postgresom?

 Juraj.