[linux] Detekcia dier

Ing. Radomil Malec qm na zoznam.sk
Pátek Říjen 18 10:16:02 CEST 2002

> [...]
> nastroja na detekciu chyb, hlavne co sa tyka remote dier.
> Viem, ze nejake existuju, no ja som nikdy ziaden nepouzil,
> vzdy som len sledoval ci ten ktory balik ma v security archivoch
> publikovanu nejaku dieru.
> Ja by som potreboval nieco, co by mi skotrolovalo sluzby, ktore
> bezia na tom, ktorom pocitaci a ich deravost.
> Idealne by bolo, ak by mal tento system udrziavanu DB, niekde
> na Internete a vzdy by som si iba stiahol najnovsiu.
> Nechcem stracat cas skusanim vsetkeho mozneho, preto by som
> vas, ktory uz s tym mate bohate skusenosti poprosil o odporucania.

Skus toto:

Nessus 1.2.6
Homepage: http://www.nessus.org
Platformy: Linux, FreeBSD, OpenBSD, NetBSD, Solaris, MS Windows 9x/2000/NT/ME/XP

Dalším programem v řadě je jiný bezpečnostní scanner. Teď je ono slovíčko
"bezpečnostní" skutečně více než na místě. Nessus je totiž
 nástroj pro Linux, *BSD, Solaris a MS Windows, pomocí kterého můžete
vzdáleně prověřit bezpečnost systému. Vyhledává bezpečnostní c
hyby (v současné době má implementováno přes 920 bezpečnostních testů, které
provádí). Využívá pěkné grafické rozhraní pro X Window
System a konečný výpis může generovat v podobě dokumentu HTML, LaTeX nebo ASCII.