[linux] Perl+Regularny vyraz

Ondrej Jombik nepto na pobox.sk
Středa Říjen 23 21:44:08 CEST 2002

                                        Maxim, 21:42:19
                                        23. oktober 2002 (streda)
Zdravim!

> Chcel by som v perle pomocou regularneho vyrazu rozdelit retazec pismen na
> slova, pricom oddelovacom su biele znaky. Ale chcel by som to urobit tak,
> ze ak su uz na zaciatku retazca biele znaky, tak aby ich to ignorovalo.
> Toto @field=split(/\s+/,$line); mi velmi nepomoze, pretoze ak je retazec
> "   aaa  bbb", tak $field[0] neobsahuje "aaa".
> Vystupom by malo byt $field[0] - "aaa", $field[1] - "bbb"

	Mozno by Ta mohol zaujimat tiez prepinac "-a" pre Perl, ktory
funguje ako autosplit. V inom prispevku z dnesneho dna si totiz chcel
rozdelovat retazec do pola bashu. Perlovsky autosplit rozdeluje retazec do
pola v Perle.

	Takze napriklad toto vypise vzdy druhe slovo na riadku.  Uvodne
medzery su odignorovane (presne tak si to tusim chcel).

perl -awne 'print $F[1];'

	Premenna, do ktorej sa uklada nadeleny retazec je pole @F a pattern
podla ktoreho sa deli sa da zmenit pouzitim "-F//" prepinaca. Viac info vo
vystupe "perl -h".

	=Nepto=
Ondrej 'Nepto' Jombik, Open Source software developer, http://www.platon.sk/