[linux] problem s rychlostou ramdisku

Marek Grac xgrac na informatics.muni.cz
Čtvrtek Říjen 24 11:56:20 CEST 2002

radamsava,

	momentalne riesim jeden vacsi problem, kde spracuvam kvanta
textu. pretoze len pri pokusnych datach (13MB) vytvaram radovo desattisice
suborov a spustam 2x tolko inych programov. v uvode som si myslel, ze ked
to spustam na disku pripojenom cez NFSko tak to dost spomaluje. A tak som
vytvoril ramdisk o velkosti 0.5GB a nakopiroval tam vsetko, tak aby nebolo
treba sahat na disk. vysledok ma vsak neprijemne prekvapil. ramdisk je
pomalsi ako disk pripojeny cez NFSko o 2-3%. co nie je prilis, ale myslel
som si, ze pamat je vzdy rychlejsia ako disk :( akekolvek rady, preco to
funguje je ramdisk pomalsi su vitane.

este hw info:
moj stroj: P4 2GHz, 1 GiB RAM
stroj z ktoreho mam disky: Xeon 2.2GHz x 2, 4 GiB RAM, disky Seagate
Baracude 180 (SCSI Ultra 160)

marx,

PS: vytvorit ramdisk viem (pomocou dd, mkfs, mount) ale vie ho niekto aj
zrusit bez restartu?

--
[ marek 'marx' grac / gerard ][  We are all apprentices in a craft  ]